Jump to content
Annons

Om ingen ser


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Hörde en kompis från skolan resonera såhär nyligen: Om man fuskar i ett spel (TV-spel, sällskapsspel, utomhusspel or whatever) och ger den andre en chans att UPPTÄCKA fusket och denne missar det, så kan man inte säga att det är oschysst att fuska!! Lättar det på samvetet? Låt mig ta ett exempel: att byta nivåer för egenskaperna på spelarna mitt under en pågående turnering i NHL2005 (motspelaren har ju möjlighet att upptäcka ändringarna genom att kontrollera spelaregenskaperna för spelarna före match), säga till motspelaren vid Frisbeegolf "ser du vad den ligger?" och sedan flytta den en meter när motspelaren går uppför kullen för att kasta sin egen frisbee samma väg (han har ju då möjlighet att igen kontrollera platsen för medtävlandes frisbee innan eget kast) eller att bebygga en obebodd tomt under en pissepaus när man spelar monopol, ta en egen pissepaus därefter för att ge motspelaren chansen att upptäcka bebyggandet alternativt fuska själv, och sedan skylla på att motspelaren borde ha bättre koll på vilka tomter som är bebodda.

Kan man resonera så?

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Så man kan alltså inte skylla på att "den som man möter får skylla sig själv om han/hon inte kontrollerar sånt!"?

Skönt...trodde ett tag att tiden var ur led. Vederbörande ansåg nämligen att man alltid har ett "val" och det består i att man väljer antingen att kontrollera motspelaren eller inte. Det är inte första gången någon försöker slippa undan ansvar genom att skylla på att det alltid finns ett val...

😉

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju olika sorters 'fusk', om du fuskar i ett spel som du nämner tvspel whatever så är det ju lite fjantigt, det visar ju bara att man inte klarar av det 😉

Men när det gäller lagidrotter eller idrotter i övrigt så säger jag bara ALLT FÖR ATT VINNA!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, varför skulle jag det? är själv lag-idrottsman och vet hur jävla trist det är att förlora seriefinaler osv, Med "allt för att vinna" menar jag inte att man ska skada motspelarn eller fuska på annan väg med utrustning eller spelare. Men ska vara hårdare än motspelaren, ett matchstraff i rättläge kan rädda 3 poäng.

Redigerat av DjHex
Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på. Privatfusk kan väl vara okej. Om jag skriver in orden dröppeldnyg, smerstöllande och frapnukel i mitt söndagskryss så är det väl skit samma.

Om andra människor blir lidande eller om jag skaffar mig fördelar genom att ljuga och fuska så är det inte okej.

Sen är gränserna hårfina. Jag vardagsfuskar en hel del. Typ "ööh serru de papperna skicakde jag igår (fan de ligger kvar på mitt skrivbord) det måste blivit någe fel med posten eller min sekreterare....

Men det är ju mest för att rädda mitt eget aschle, och jag inbillar mig att iingen blir lidande... 😉

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

börnen (oregistrerad)
Jag vardagsfuskar en hel del. Typ "ööh serru de papperna skicakde jag igår (fan de ligger kvar på mitt skrivbord) det måste blivit någe fel med posten eller min sekreterare....

Men det är ju mest för att rädda mitt eget aschle, och jag inbillar mig att iingen blir lidande... 🙂

Snarare att det blir en lidande om du inte fuskar...DU! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är gränserna hårfina. Jag vardagsfuskar en hel del. Typ "ööh serru de papperna skicakde jag igår (fan de ligger kvar på mitt skrivbord) det måste blivit någe fel med posten eller min sekreterare....

Men det är ju mest för att rädda mitt eget aschle, och jag inbillar mig att iingen blir lidande... 😱

Haha, men så gör väl alla? Allt för att själva slippa hamna i trångmål.

Link to comment
Dela på andra sajter

...men det är inte rätt!

Har en kompis som alltid brukar köra på "Näe, nu går jag och pissar så börjar vi om sen", när vi spelar kort eller liknande. Rätt kul om man inte är så tävlingsinriktad, men ibland har det ju varit på läppen att man tröttnade.

Folk som fuskar av den enkla anledningen att de måste vinna har jag dock ingen respekt för över huvud taget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, varför skulle jag det? är själv lag-idrottsman och vet hur jävla trist det är att förlora seriefinaler osv, Med "allt för att vinna" menar jag inte att man ska skada motspelarn eller fuska på annan väg med utrustning eller spelare. Men ska vara hårdare än motspelaren, ett matchstraff i rättläge kan rädda 3 poäng.

Ok, no offence, jag missförstod dig ... När du skrev "allt för att vinna" i en tråd som handlade om fusk tolkade jag det som att du tyckte det var ok med doping och regelvidrigheter i allmänhet, bara man vinner.

Ditt tillägg här förklarar saken; vi är överens.

Jo, jag lirar oxå fotboll, och försöker lära ungdomar sammalunda:)

mvh

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, varför skulle jag det? är själv lag-idrottsman och vet hur jävla trist det är att förlora seriefinaler osv, Med "allt för att vinna" menar jag inte att man ska skada motspelarn eller fuska på annan väg med utrustning eller spelare. Men ska vara hårdare än motspelaren, ett matchstraff i rättläge kan rädda 3 poäng.

Ok, no offence, jag missförstod dig ... När du skrev "allt för att vinna" i en tråd som handlade om fusk tolkade jag det som att du tyckte det var ok med doping och regelvidrigheter i allmänhet, bara man vinner.

Ditt tillägg här förklarar saken; vi är överens.

Jo, jag lirar oxå fotboll, och försöker lära ungdomar sammalunda:)

mvh

Bengan

Fast i en sån situation är det inte riktigt "fusk". 😉

Utan mer en taktik, där man vet vad det kommer kosta.

Fusk är det väl om domaren missar incidenten som borde lett till matchstraff.

(Och då är vi snudd vid det musik tog upp i början, fast lite omvänt).

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, varför skulle jag det? är själv lag-idrottsman och vet hur jävla trist det är att förlora seriefinaler osv, Med "allt för att vinna" menar jag inte att man ska skada motspelarn eller fuska på annan väg med utrustning eller spelare. Men ska vara hårdare än motspelaren, ett matchstraff i rättläge kan rädda 3 poäng.

Ok, no offence, jag missförstod dig ... När du skrev "allt för att vinna" i en tråd som handlade om fusk tolkade jag det som att du tyckte det var ok med doping och regelvidrigheter i allmänhet, bara man vinner.

Ditt tillägg här förklarar saken; vi är överens.

Jo, jag lirar oxå fotboll, och försöker lära ungdomar sammalunda:)

mvh

Bengan

Ja då e vi på samma spår ju, Nej fan dom som dopar sig skulle ju ha bollarna avklippta och en spark i käften.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...