Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hamen!!! nu ska ja köpa nu gura maxpris (Ä dÄ menar jag MAX) Àr 8000,

det Àr metal och punkrock som liras, nÄgra rekomendationer??

Annons
Postat (redigerat)

Den hÀr tycker jag verkar grymt lÀcker...

Har en Schecter med EMG-mickar som jag Àr ruskigt nöjd med. Denna har SeymourDuncans, skulle verkligen vilja testa..... :rolleyes:

Schecter Ă€r vĂ€lbyggda, inte alltför dyra, tyvĂ€rr kanske inte sĂ„ lĂ€tta att fĂ„ tag pĂ„ i Sverige. Men i Tyskland finns de att bestĂ€lla för 699 €uro = ca 6570:-

Redigerat av ztevie
Postat

Hade ocksÄ velat ha en "riktig" ESP, tyvÀrr ligger de lite högt i pris... Deras budgetversion heter LTD, kanske vÀrt att titta pÄ?

LTD kontra ESP Àr vÀl lite grann som Epiphone kontra Gibson?

Postat

LTD Àr sÀkert bra guror, men jag har ingen större erfarenhet av dem.

Vad jag gillar med Schecter Àr att man kan fÄ en vÀlbyggd gitarr som har limmad eller genomgÄende hals som ger bÀttre sustain Àn skruvad, samt att du kan vÀlja modeller med riktiga EMG eller SeymourDuncan mickar och fÄ detta till kanonbra pris.

Tycker ofta kopior pÄ mickar eller gitarrfabrikantens egna lÄter skrÀp.

De tillverkas i Asien men sÀtts ihop och justeras pÄ plats i USA... FÄr du tillfÀlle att testa nÄgon av deras toppmodeller, gör det, kÀnns som en dubbelt sÄ dyr gitarr.

Jag vet att jag lÄter som att jag jobbar pÄ Schecter, men det Àr bara det att jag Àr sÄ fruktansvÀrd nöjd med min Schecter C1+ som jag skaffat för en billig peng. Och eftersom de inte Àr sÄ stora i Sverige sÄ vill jag tipsa folk om dem... :rolleyes:

Postat

Detta Àr en perfekt rock/punkgura för 7895 pÄ Tip Top Gibson

Notera att detta Àr INTE den nya faded varianten som har mycket sÀmre finish och inte Àr en trevlig gitarr i mina ögon.

Postat
Schecter Ă€r vĂ€lbyggda, inte alltför dyra, tyvĂ€rr kanske inte sĂ„ lĂ€tta att fĂ„ tag pĂ„ i Sverige. Men i Tyskland finns de att bestĂ€lla för 699 €uro = ca 6570:-

vart i tyskland... lÀnk

Postat

PPC-Music i Tyskland.

I England Àr det Soundcontrol som tar in dem.

SÄg nu att i Sverige finns de pÄ Musikcentralen i VÀxjö, om du kan ta dig dit för test, och om de verkligen har de hemma. De var nedsatta nu ocksÄ, men det Àr nog fjolÄrets modeller, fast det kanske inte Àr sÄ noga? Modellen C1 Blackjack skulle dÀr kosta 8350:-.

Vet att jag ringde till Musikbörsen förra Äret dÄ jag köpte min, de skulle ha 10000:- för en Schecter som jag kunde bestÀllt utomlands ifrÄn för 6000:-.

Överhuvudtaget ska man kolla upp priser och jĂ€mföra med utlandet. Ibland Ă€r det inte sĂ„ stor skillnad, men ofta Ă€r det vĂ€rt.

Kollade bl.a. pÄ en ESP Horizon NT II innan jag skaffade Schectern. Musikbörsen skulle ha 18000:-, kunde ha bestÀllt frÄn Belgien för 12000:-...

En bra musikaffĂ€r i Tyskland som jag handlat andra musikprylar frĂ„n Ă€r MusikProduktiv. Bra service och frakten gĂ„r alltid pĂ„ 13 €uro. De har inte Schecter dock.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.