Jump to content
Annons

En Liten Låt


Vad Tycks??  

19 röster

  1. 1. Vad Tycks??

    • Toppen
      6
    • duger bra
      7
    • duger
      3
    • duger att pissa på
      0
    • duger inte
      0


Recommended Posts

hej alla..

här är en liten låt..med Lany på sång

ihop knåpad i all hast..

jag har själv mycket synpunkter på den..det jobbiga är att min dator går på knäna när jag lägger upp låten i minnet..så det är svårt att göra större ingrepp

nu..men om man tänker den som en demo kanske!!

eller vad tycker ni??

Hare Brahma 😉

HÄR

den har ännu inte fått ett namn!!

(edit)

P.s. jag lägger länken till bonus tracket i detta inlägg åxo...då jag tycker att det åxo förtjänar en lyssning!!

HÄR

😕

Redigerat av Larsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo vdet här var vackert. Sången är lite... animerad.. på något sätt. Låter som att hon vill låta lite nasal. Synd för hon har en vacker röst om hon sjöng mer i sin egen röst. Låten ligger kanske lite fel i tonart? Jag kan vara helt ute och cyckla, men det är något med det som stör mig lite.

Låten är kalas. Gitarr och piano låter mycket bra. Vackra harmonier och bra genomfört.

Det är något med virvelljudet som stör mig, men det känns mer som att den är för lågt stämd, sejaren för lös eller.... det skiner igenom lite och tar över ljudbilden i min lyssning. Det är väl riktiga trummor eller? Skulle tajta upp virveln och lägga bak lite, med nuvarande ljud och plats i mixen blir den väldigt dominant på ett underligt sätt.

Som sagt var jag är nog mer petig när det låter så här bra. Tyckte mycket om det annars, både låten och framförandet. 😕😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo vdet här var  vackert. Sången är lite... animerad.. på något sätt. Låter som att hon vill låta lite nasal. Synd för hon har en vacker röst om hon sjöng mer i sin egen röst. Låten ligger kanske lite fel i tonart? Jag kan vara helt ute och cyckla, men det är något med det som stör mig lite.

Låten är kalas. Gitarr och piano låter mycket bra. Vackra harmonier och bra genomfört.

Det är något med virvelljudet som stör mig, men det känns mer som att den är för lågt stämd, sejaren för lös eller.... det skiner igenom lite och tar över ljudbilden i min lyssning. Det är väl riktiga trummor eller? Skulle tajta upp virveln och lägga bak lite, med nuvarande ljud och plats i mixen blir den väldigt dominant på ett underligt sätt.

Som sagt var jag är nog mer petig när det låter så här bra. Tyckte mycket om det annars, både låten och framförandet.  🙂  🙂

ja jag förstår vad du menar med sången..men det är precis som du säger fel tonart..jag gjorde först musiken sedan fick hon lägga sången bäst hon kunde..

& det ligger ett dåligt självförtroende i botten..för att inte våga sjunga ut riktigt..

men jag försöker få henne att blomma..och det tar sig mer & mer..

angående trummorna..så är de inte riktiga..det är dfh-superior..och jag är inte heller nöjd med ljudet..jag har försökt att spela virveln så mjuk som möjligt..för att få den lite mer nyanserad..därav skrammligheten..

och ja den skulle behövas tajtas till..och jag ska ta tag i det..även om jag drar mig för det..iom att datorn inte riktiht klarar av låten!! 😉

btw..så här låter hon i vad jag tycker är en bättre tonart för henne..

mycket mer avspännd..eller vad tycker du?

: HÄR

och tack för feedbacken!! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag förstår vad du menar med sången..men det är precis som du säger fel tonart..jag gjorde först musiken sedan fick hon lägga sången bäst hon kunde..

& det ligger ett dåligt självförtroende i botten..för att inte våga sjunga ut riktigt..

men jag försöker få henne att blomma..och det tar sig mer & mer..

angående trummorna..så är de inte riktiga..det är dfh-superior..och jag är inte heller nöjd med ljudet..jag har försökt att spela virveln så mjuk som möjligt..för att få den lite mer nyanserad..därav skrammligheten..

och ja den skulle behövas tajtas till..och jag ska ta tag i det..även om jag drar mig för det..iom att datorn inte riktiht klarar av låten!! 😉

btw..så här låter hon i vad jag tycker är en bättre tonart för henne..

mycket mer avspännd..eller vad tycker du?

: HÄR

och tack för feedbacken!! 😕

Dfh trummor...det var som fan. jag brukar inte bli lurad. Bra programering i så fall

Visst sjunger hon bra. Hon behöver blomma lite och mogna. Men här låter det mycket bättre. Det är en behaglig känslig röst som kan utveklas till att bli mycket bra. (du får visa henne kommentarerna så boostar det kanske självkänslan)

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Läckert trumspel, men ligger aningen starkt i volym tycker jag. Förlåt min okunnighet men vad är dfh-superior? Gitarrspelet likaså gillar jag men vad är det för bas? En riktigt akustisk bas tycker jag skulle passat fint i detta så övrigt fina akustiska verk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läckert trumspel, men ligger aningen starkt i volym tycker jag. Förlåt min okunnighet men vad är dfh-superior? Gitarrspelet likaså gillar jag men vad är det för bas? En riktigt akustisk bas tycker jag skulle passat fint i detta så övrigt fina akustiska verk!

dfh-superior är drumkits from hell - superior..en trumm plugin på 9 dvd skivor..

som är det bästa alternativet när det kpmmer till naturligt sound enligt mig..

det jag trixiga med den för mig är att den lägger upp hela trumsetten i vad jag antar är ett naturligt upplägg med mickar som oh,upper snare,lower snare osv,osv

och jag som inte har någon erfarenhet av att mixa riktiga trummor får inte till det riktigt..men det kommer antar jag..

mickarna har naturligt läckage..dvs att att man hör viveln i oh mickarna & sådant..

det ger ett betydligt mer levande sound tycker jag..

ja det kanske du har rätt i akustisk bas kanske vore något..jag har precis skaffat en plug som heter trilogy & den har en mycket bra contra-bas..återkommer om det blir bra..ska försöka sänka virveln med..även om det är svårt när den läcker så hårt i overhead mickarna..det är virvel volym vs cymbaler det står emellan!!

tack för tipset & feedbacken!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla har sagt det jag också skulle säga om jag greppade tekniken bättre så jag nöjer mig med att säga att det här var j-ligt bra, kanske saknade jag en dobro eller banjo...något torrt klingande..... 😳😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh vad snyggt! Jättefin röst men kanske lite återhållen som ni är inne på. Trummorna låter ju kanon för att vara samplade! Hamnar i min mp3:a om du inte har nåt emot det..?

nä absolut inte..vill fu ha den så är det toppen!!

tack för inlägget!! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla har sagt det jag också skulle säga om jag greppade tekniken bättre så jag nöjer mig med att säga att det här var j-ligt bra, kanske saknade jag en dobro eller banjo...något torrt klingande..... 😳😏

jag har faktiskt kollat efter en banjo...en fuskbajo för den delen 5 eller 6 strängad.

så om du ligger inne på en bajo eller känner någon som gör det,så är jag intresserad..fast jag går mer på priset en att den är signerad av steve vai..

och handgjord av finska barnarbetare!! 😳

kul att du gillar den..och tack för inlägget 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa en Variax Acoustic 700, finns en hyfsad banjo i den och två himla schyssta Dobro's, Squre- och Roundneck. + en massa annat godis.

Har en sådan själv och bara älskar den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjysst låt. Lite taffligt spelat överlag tyckte jag. Hela upplägget är annars skitfint och hon sjunger stundtals otroligt bra. Refrängerna känns lite tunna i förhållande till verserna. På med körer?

Saknar en Pedal Steel här. Låna in någon som penslar sig igenom hela låten. Skulle lyfta massor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjysst låt. Lite taffligt spelat överlag tyckte jag. Hela upplägget är annars skitfint och hon sjunger stundtals otroligt bra. Refrängerna känns lite tunna i förhållande till verserna. På med körer?

Saknar en Pedal Steel här. Låna in någon som penslar sig igenom hela låten. Skulle lyfta massor.

ja..taffligt kan jag hålla med om särskilt virveln & pinaot..(är inte särskilt vig när det kommer till piano)..men du kanske tycker att allt är taffligt spelat??

& pedal steel känner jag ingen som har...kanske du kan lägga lite om du sitter inne på en...jag tror åxo att det skulle lyfta saker & ting..för musiken står ofta & trampar vatten medan sången väntar ppå att komma in i verserna..

är inte så pigg på körer dock..men däremot funderar jag på om inte ett munspel skulle passa bra på refrängerna!!

tack för synpunkterna!! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

ja..taffligt kan jag hålla med om särskilt virveln & pinaot..(är inte särskilt vig när det kommer till piano)..men du kanske tycker att allt är taffligt spelat??

Det jag hänger upp mig på är att det aldrig svänger så som sån här musik ska göra. Det sitter liksom inte ihop. Beror både på spel och mix skulle jag tro.

Skicka ett PM om du vill ha fatt i bra pedal-spelare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste säga att även jag blev ordentligt lurad av DFHS 😉

det är iof bra eftersom jag funtar på att köpa ett digital-set och köra MIDI-out till DFH 😉

men vad va det där för slut? Fy Fy! inte på en såhär fin låt 😛

Men bra överlag, skulle kunna passa bra imorrn på Midsommarafton mitt på dan till sillen och nubben 🙂

bra gjort!

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

En polare till mig lirar pedal-steel och har en grymm hemstudio, du kan få hans nummer om du vill. Han gör det nog billigt. När mitt gamla band lirade in hos honom så lirade han pedal-steel på en låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

skitbra sångerska bra som attan.. levande tack och lov till skillnad från mycet annat... varför ska allt va så jävla perfekt? inget är prefekt.

jag diggar faktiskt andra mer, helt utan trummor... underbart... hon pallar den tonarten mycket bättre, och allt blir ännu renare.

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

har hört flera av dina grejer nu och de har genomgående varit bra.

Lany sjunger bra här också tycker jag, hennes röst passar perfekt till denna typ av låt. Hon påminner mig lite om Aimee Mann.

Trummorna i början låter som en gammaldags skrivmaskin tycker jag, går det att få det att låta som vispar? det kanske kunde låta bra?

pianot låter ok, men du kan ju testa att byta mot orgel och se hur det låter, orgeln kan ju fylla ut lite där det behövs, finns en gratis orgelplugg som heter phibes som är ok.

http://www.music-boss.com/freeware_plug-in...ctric_organ.htm

edit:la till länken

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...