Jump to content
Annons

Nyregistrerad användare


Naith

Recommended Posts

Tjena gott folk.

Jag är ny här. Registrerade mig för ungefär 5 minuter sen eller något. 🙂

Mitt namn är Daniel, kallas för Danne av mina vänner.

Kom på nu att jag kanske skulle ta och berätta vad jag har för musiksmak: Jag lyssnar mestadels på Trance, Melodisk sådan, men Chillout funkar rätt bra ibland det med.

Producerar även min egen musik under aliaset Naith. Fick namnet från någon tv-serie någon gång tror jag, ifall ni undrar över namnet. 😄

Programmet/programmen jag använder är Propellerheads Reason och till detta så har jag en Evolution UC-33 Midicontroller. Vad jag gör för sorts musik kan jag inte själv svara på. Har lite svårt att stoppa in min musik i något speciellt genre-fack.

Jag vet inte hur mycket ni egentligen bryr er om detta, men jag ville som sagt bara tala om att jag är ny här.

Det verkar ju finnas rätt trevliga personer här, att döma från det jag läst i ett par av de forum som finns.

Tack för mig. 😛

Redigerat av Naith
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ånej, inte mer trance 🙂

np: DJ chilone - Trance owns (Extended)

🙂

Just kiddin' 🙂 Kul med trance, jag avundas er som verkligen kan göra trance. Jag som är uppväxt med en gitarr i handen fastnar direkt i "skruvandet" får aldrig ur mig något. Sitter och pillar i 3 timmar på ett ljud bara för jag inte fattar hur synthjäveln fungerar sen blir jag så trött på melodin så jag skrotar hela projektet ungefär. (Händer några gånger i veckan). 😄 Välkommen!!

Redigerat av chilone
Link to comment
Dela på andra sajter

Ånej, inte mer trance 🙂

np: DJ chilone - Trance owns (Extended)

🙂

Just kiddin' 🙂 Kul med trance, jag avundas er som verkligen kan göra trance. Jag som är uppväxt med en gitarr i handen fastnar direkt i "skruvandet" får aldrig ur mig något. Sitter och pillar i 3 timmar på ett ljud bara för jag inte fattar hur synthjäveln fungerar sen blir jag så trött på melodin så jag skrotar hela projektet ungefär. (Händer några gånger i veckan). 😎 Välkommen!!

Hehe, tja detär väl en naturbegåvning antar jag 😄 ärligt talat så vet jag inte vad som krävs, tålamod är väl det enda 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
När får vi höra en skapelse av dig?

Jag tänkte nu att, eftersom ViktorDenStore undrade när ni skulle få höra något som jag gjort, att ni skulle få höra några korta snuttar som jag gjort. Det är inga seriösa projekt direkt, men genom att lyssna på dem så kan ni kanske få ett litet hum om vad för musik jag gör. 😆

Länk: Samples

1. Naith - Decline: Började helt enkelt med att jag satt och lekte med några piano-ackord och så blev det till slut detta.

2. Naith - Green Fields: Ja, vad ska jag säga om denna då? Började väl med att jag satt och lekte lite med lite olika ljud.

3. Rank 1 - Airwave (Naith Remix): Finns inte så mycket att säga om denna heller förrutom att dem personer här som lyssnar på Trance kommer känna igen denna klassiker.

Håll till godo.

Redigerat av Naith
Link to comment
Dela på andra sajter

När får vi höra en skapelse av dig?

Jag tänkte nu att, eftersom ViktorDenStore undrade när ni skulle få höra något som jag gjort, att ni skulle få höra några korta snuttar som jag gjort. Det är inga seriösa projekt direkt, men genom att lyssna på dem så kan ni kanske få ett litet hum om vad för musik jag gör. 😛

Länk: Samples

1. Naith - Decline: Började helt enkelt med att jag satt och lekte med några piano-ackord och så blev det till slut detta.

2. Naith - Green Fields: Ja, vad ska jag säga om denna då? Började väl med att jag satt och lekte lite med lite olika ljud.

3. Rank 1 - Airwave (Naith Remix): Finns inte så mycket att säga om denna heller förrutom att dem personer här som lyssnar på Trance kommer känna igen denna klassiker.

Håll till godo.

Najs 😄

Det här gillas. Distinkt o snyggt! 😆

Är egentligen inte så mkt för elektronisk musik, men ska det vara elektronisk så ska det deffenetivt låta såhär...

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack så mycket! 😛

Något att anmärka på? Vad som var dåligt respektive bra. Vill gärna veta, eftersom jag då kan ta lärdom av det och nästa gång jag gör en ny låt (eller jobbar vidare på någon av ovan nämnda) så kan jag ha det i åtanke. Ja, du förstår. 😉

Vad betyder distinkt? 🙂

Så.. Vad gör du själv för sorts musik?

Redigerat av Naith
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket! 😎

Något att anmärka på? Vad som var dåligt respektive bra. Vill gärna veta, eftersom jag då kan ta lärdom av det och nästa gång jag gör en ny låt (eller jobbar vidare på någon av ovan nämnda) så kan jag ha det i åtanke. Ja, du förstår. 😉

Vad betyder distinkt? 🙂

Så.. Vad gör du själv för sorts musik?

Distinkt: Tydlig, skarp, avgränsad, exakt, precis

Alltså, att ljuden är tydliga... typ 🙂

Personligen så håller jag på med all möjlig typ av musik, mest pop.

På min Hemsida så kan du hitta två ljudklipp, bland annat en rocklåt och en annan låt som heter Strings in Love som jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är för typ av musik.

Har en del musik på g. Bland annat en duett som jag ska sjunga med en tjej snart. Ska bara göra klart hela texten 😛

Ang. kritik på dina låtar så får nog någon som är mer insatt i genren stå för den. 🙂

.Viktor

EDIT: Fixade lite bara...

Redigerat av ViktorDenStore
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...