Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Viruspowercore......jag försöker writa filtersvep......när jag sen kör på read så händer konstiga saker.......fungerar inte viruspowercore med inspelning av filterna.....rattrörelserna?

Annons
Postat (redigerat)

Har själv inte virus Powercore men allt ska väl gå att automatisera?

Edit: har du kollat hur automatiseringen ser ut?

Redigerat av Roha
Postat

Du menar om de syns nått på spåren tilllhörande virus....ex fliter......ja de syns....precis som vilket vst instrument som helst.......men det uppför sig konstigt ljudet..........tänk dig en bas....som jag vrider freq filtret på....låter bra.......spelar in detta.....när jag sen spelar upp detta då blir det helt plötsligt release på hela ljudet + filtersveep+ massa andra skumma grejjor.......inte alls ljudet som va innan.....

Postat

midisysex e väl inte samma sak som automatisera.........så här står det på TC:s support sida....:

Can I control the Virus|PowerCore with MIDI Sysex?

Unfortunately not, as there is a restriction in the VST engine format, that makes it incapable of supporting MIDI Sysex. Thus this also means that the Virus|PowerCore does not support it either.

Sysex e väl nå annat?

För det går ju att använda write o read.......men de blir konstigt bara....!

Postat

verkar som write och read är inställt på något annat..

när du ändrar filtret så blir det en release i stället..

har du kollat och ändra release då? Kanske blir filtret i stället?

Postat
Du menar om de syns nått på spåren tilllhörande virus....ex fliter......ja de syns....precis som vilket vst instrument som helst.......men det uppför sig konstigt ljudet..........tänk dig en bas....som jag vrider freq filtret på....låter bra.......spelar in detta.....när jag sen spelar upp detta då blir det helt plötsligt release på hela ljudet + filtersveep+ massa andra skumma grejjor.......inte alls ljudet som va innan.....

Spara på punkterna. De ska räcka till oss alla.

Postat

Jag har midi spåret.

Jag trycker in "write".

Vrider filtret.

Tar bort "write"

Jag trycker in "read".

Kollar alla automations spår, det enda som har ändrats e cutoff freq, de jag vred!

Jag trycker på play.

Relesen+troligen några andra saker ändras också när ljudet spelas upp!

................................................................................

..................

nu e punkterna slut o du får använda komma tecken mornel.....!

Postat

Spara på punkterna. De ska räcka till oss alla.

Det finns punkter så det räcker åt alla, så du behöver inte oroa dig 😉

Hmm det låter väldigt mysko det där Tomazo...

Gjorde du som jag sa? Testade ändra releasen i stället för filtret? Kan ju hända att det är nåt som är fel?

Jag vet inte om virusen är uppgraderingsbar, men om den är det, har du den senaste versionen?

Postat

vad händer om du inte spelar in filtersvepet då? dvs, du ritar in det manuellt istället......funkar det bättre då? Eller blir det samma knas på det sättet?

Postat
Kollar alla automations spår, det enda som har ändrats e cutoff freq, de jag vred!

Jag trycker på play.

Relesen+troligen några andra saker ändras också när ljudet spelas upp!

Verkligen skumt! 😲

Postat

Nä automation funkar inte, men man kan assigna filter o så i virusen till pitchbend osv....jag valde att assigna cutoff till midicontrol 9 i CC control change o ritade i som man gör med velocityn.....inte riktigt samma noggranna beräkning som automation, men jag fick låten klar i varje fall...... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.