Jump to content
Annons

Kul tråd om uppgadering


ostkaka

Recommended Posts

Hej...

Undrar bland er ProTools LE eller TDM med för den delen, användare vilka som uppgraderar dator och mjukvaruversion. Känns som att jag uppgraderat mer än jag spelat in ett tag. I så fall undrar jag varför ni inte uppgraderar å sånt..."operativsystem" "...det funkar bra, orkar inte byta och få krångel.." Eller vilken anledning man har.

Redigerat av ostkaka
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Innan jag uppgraderar brukar jag alltid kolla av forumet för att se hur det har gått för Pluffo först! Är han furiöst uppretad och bombarderar alla som försöker hjälpa med sarkasmer så är det antalgigen riskfritt! Går Pluffo sen ut med pukor och trumpeter för att meddela världen att han byter ljudprogram helt och hållet, då VET man att allt fungerar som det ska!

Redigerat av wonderboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Innan jag uppgraderar brukar jag alltid kolla av forumet för att se hur det har gått för Pluffo först! Är han furiöst uppretad och bombarderar alla som försöker hjälpa med sarkasmer så är det antalgigen riskfritt! Går Pluffo sen ut med pukor och trumpeter för att meddela världen att han byter ljudprogram helt och hållet, då VET man att allt fungerar som det ska!

haha....

Jag kör mbox PT 6.7 under OS 10.3.9 på en ibook. funkar bra, så jag väntar med update.

VILL kunna köra PT mbox 6.9 på vår nya dual 2.7 giga men den kommer ju med OS 10.4 så jag får vänta på ny PT upgrade för LE från digidesign.

I våra två studios kör vi PT 6.4.1 under OS 10.3.8 vilket är ganska buggigt. Kör de gamla interfacen, mix systemen alltså, så dett är de sista uppdateringarna som finns för dom systemen.

Funderar dock på att nedgradera till OS 10.3.7 för att slippa en hel del buggar 😉

japp, så ligger det till.

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

millford (oregistrerad)

Jag hade jätte problem innan jag fick 6.7 LE att fungera, det var den sista CS upgraden som jag fick 6.7 LE att fungera, mycket strul med midi out i PC-verison, det är därför som jag tvekar att uppgradera, men det känns som om att jag var ganska ensam om detta, jag har inte sett i forumet att någon annan har haft problem med 6.7 LE

Link to comment
Dela på andra sajter

jag uppgraderar inte av den enkla anledningen att det inte finns någon senare än 6.4.1 till MixPLus systemet, men fanns det skulle jag nog uppdatera för att alltid ha det senaste ifall det är någon liten skitbugg någonstans som väntar på att avslöja sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har uppgradaterat till 6.9 mest för att vi fick strul med 6.7 och midihanteringen...vet fortfarande inte vad felet var. All midi låg en sekund efter när man hade spelat in, men i takt när man spelade live ytterst knepigt...Men det är säkert en jätte användbar funktion som man gärna ställer in för att man vill ha all midi en sekund efter, det är nog ett jättestort behov.......Tror facktist att vi kört alla uppgraderingar sen vi köpte 002an med 6.2

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med ProTools TDM 5.1 på os9.

Jag har både osx och protools 6.0 på cd men kör inte det pga av att jag i så fall inte kan köra alla mina pluggar. Många av mina dyra tdm plugins har floppy authorizing och om jag byter till osx och protools 6 måste jag ha alla autoriseringar på en ilok. Så jag är kvar på 5:an helt enkelt för att jag vill kunna använda alla mina pluggar lagligt. Sen är det faktiskt väldigt stabilt och fungerar prickfritt för mig så jag har ingen uppgraderingspanik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...