Jump to content
Annons

cubase contra nuendo


colourgarden (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Givande svar vectro 😛

colourgarden: Cubase är för musikproduktion medan Nuendo är för mediaproduktion (surroundmixning, radiosändningar, videoeditering, osv).

Tack, det där visste inte ens jag.

Formaten är kompatibla på båda hållen, har jag för mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Generellt kan man i dagsläget säga att Nuendo är ett biffigare Cubase - De bygger på samma grundkod och delar väldigt många funktioner.

Som Nurfen säger är Nuendo mer inriktad åt multimediaproduktion genom utökade funktioner för detta område.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er.

I detta dokument kan ni läsa om alla saker som finns i Nuendo3 men inte i SX3.

http://www.mi-7.net/gfx/items/pdf/N...ve_Features.pdf

Som ni ser är det en hel bunke saker som skiljer det är dock inte många saker som vi musikskapare har speciellt stor nytta av. Skillnaderna kommer dessutom att bli större i framtiden då man ämnar att profilera Nuendo starkare mot kunder som arbetar med post-produktion.

Redigerat av fredrik @ mi7
Link to comment
Dela på andra sajter

colourgarden (oregistrerad)

Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lång tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?! :rolleyes:

En något oblygare yngling

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lång tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?! 😆

En något oblygare yngling

Detta gillar "fredrik @ mi7" verkligen tror jag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lång tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?!  🙂

En något oblygare yngling

Detta gillar "fredrik @ mi7" verkligen tror jag 😛

Jag har sagt det förr, och jag kan säga det igen.

Ironi är för avancerat för vissa..

Link to comment
Dela på andra sajter

😆  😆  😎   H2O  syre åt folket  😉

Vad betyder det här? 😆

Gissar att han syftar på cracker-gruppen som kallar sig så.

Dvs, de "tar bort" kopieringsskydd från programvaran.

Jasså? Här får man lära sig saker minsann. Så det finns kändisar som sysslar med sånt som jobb?

Pappa har i alla fall lovat mig att betala för halva uppgraderingskostnaden om jag vill byta upp mig till SX3. Jättesnällt av honom! Det är ju det där med realtidssträckningen men jag spelar ju inte live hihi. Jag misstänker att jag inte kan göra bättre musik bara för att jag byter upp mig. Får slicka lite på erbjudandet ett tag 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

😆  😆  😎   H2O  syre åt folket  😉

Vad betyder det här? 😆

Gissar att han syftar på cracker-gruppen som kallar sig så.

Dvs, de "tar bort" kopieringsskydd från programvaran.

Jasså? Här får man lära sig saker minsann. Så det finns kändisar som sysslar med sånt som jobb?

Pappa har i alla fall lovat mig att betala för halva uppgraderingskostnaden om jag vill byta upp mig till SX3. Jättesnällt av honom! Det är ju det där med realtidssträckningen men jag spelar ju inte live hihi. Jag misstänker att jag inte kan göra bättre musik bara för att jag byter upp mig. Får slicka lite på erbjudandet ett tag 😎

Kändisar? Mja, i sina kompis-/hackerkretsar kanske..

Och jobb skulle jag nog inte kalla det... snarare finniga star-trek-fjortisar som tycker det är kul som hobby ( 😄 ).

Har en fråga också, kan din pappa adoptera mig? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lång tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?!  😎

En något oblygare yngling

Detta gillar "fredrik @ mi7" verkligen tror jag 😉

Jag har sagt det förr, och jag kan säga det igen.

Ironi är för avancerat för vissa..

He, verkligen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...