Elvlis (oregistrerad) Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 Hej! Om man först vill att akustisk musik-inspelning ska låta precis som den gjorde i verkligheten där inspelnings-mikrofonen var placerad och sen därefter vill börja lägga på effekter och annat "audio-alternerande", hur går man då tillväga? Alla tips mellan himmel och jord är välkommna! Exempelvis är jättedyra mikrofoner och mikrofonförsteg ett måste?, 24bit?, 192 kHz?, dither?, kompression?, osv?, etc? MVH-Evlvis!
joachime Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 (redigerat) Jag visste det! A* 😳 Edit: Eller Peder, om det inte ringer en klocka... Redigerat 13 juni 2005 av joachime
Elvlis (oregistrerad) Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 (redigerat) Hej! Yiippiieeh... eller 😳? Tråden jag blickar ut över kanske förblir utav denna längd, patetisk försök till tråd-kapning i.s.f., av mig alltså 😆! Men ifall nu någon skulle tröttna på den "andra" tråden är de välkomna att filosofera i denna istället som får ligga här o trycka som flundran på havsbotten o bida sin tid som nån slags "reserv-tråd"! Redigerat 13 juni 2005 av Elvlis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.