Jump to content
Annons

Appleboat från Rödhuset!


Recommended Posts

Jaha! Tänkte jag skulle skicka iväg en liten söt nattlåt som handlar om kärleken!

Apple ska dåå vara kärleken i allmänhet som åker på en båt. Applet flyter och har därför lätt att se sig omkring på hur andra har det och ser bara det goda i sig. Fast låten börjar med att allt handlar om hur livet var dåå.. Och hur det sedan blev. En glad låt om dyster kärlek!

Det här var ju heller inte meningen att den skulle läcka ut eller att den skulle spelas någon gång. Sååå hemskt seriös är den inte :rolleyes:

Jag spelar ölburk (med ris) och tambourin. Sedan så spelar jag lite sologitarr också.

Min kumpan Johan sjunger och kompar min låt.

Sedan körar vi tillsammans också.

Kanske lite för mycket reverb på gitarren och sången är lite väl långt bort inspelat.

Det här är en mycket gammal låt! Spelades in för ett par år sedan också..

Säg gärna vad ni tycker. Ordet är fritt!

EFTERSOM DET TYDLIGEN INTE GÅR ATT LADDA UPP WMA FILER SÅ KLICKA HÄR! APPLEBOAT

Redigerat av red_house_painter
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bristerna i insplening har du redan själv påpekat. Skulle vara kul att höra det upparrangerat. Lite indiepop sådär. Feta trummor snabbt tempo, distade gitarrer.

Mycket bra sång. Snygg röst. Skall man klaga så vore det väl gitarrsolot som känns meningslöst. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bristerna i insplening har du redan själv påpekat. Skulle vara kul att höra det upparrangerat. Lite indiepop sådär. Feta trummor snabbt tempo, distade gitarrer.

Mycket bra sång. Snygg röst. Skall man klaga så vore det väl gitarrsolot som känns meningslöst. 🙂

krävs ju en hel del ifall detta nu skulle kallas för indie.. En helt ny låt vore ju inte fel då. 😆

Sådant snabbt och superpoppigt sysslar jag ju redan med. Det här återgår ju mer till lofi känslan.

Lite kul att höra din åsikt nu över hur indiepop låter. För mig så är det ju inte precis några dunderfeta trummor eller distade gitarrer som gäller 😮

tråden fortsätter 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja jag tänkte nog Popsicle som de lät på Lacquer typ. Svensk indiepop, fast med distade gitarrer. Möjligt att min referensram är skev 😄 . När jag googlade så skrev jag "svensk indiepop" och då kom det upp en site med texten "Popsicle är svensk indipop"

Hey princess eller undulate (Hmm sitter på jobbet och försöker minnas) Låter så som jag fick i huvudet när jag hörde din låt. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt, och jättefin sång, du kan konsten att berätta när du sjunger, mycket uppskattat!!

Det skulle vara kul att höra den i en lite större sättning, jag tror den skulle vinna på det, lite mer variation på kompet och kanske någon del som bryter från det tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

jaha 😉

jag får väl göra en variant på denna då! Kul att ni gillar den 😏

kanske lägger till lite piano och skriver någon stämma. Saken är den

att jag gillar låten så som den är. Att den just är så naken och sånt.

Fast det kanske ni inte håller med mig om?

Spelar låten i någon jättekonstig stämmning på gitarren där man egentligen bara kan ta 3ackord. haha så det är väl svårt att just hitta på andra partier 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...