Jump to content
Annons

BONGOBOB (oregistrerad)

Recommended Posts

BONGOBOB (oregistrerad)

Haj.

Jag har precis köpt en ny ACM frost dator med 2 gig ramminne och ändå pallar datorn bara spela upp 4-5 instrument samtidigt från EWQLSO. Ska verkligen en synth ta så mycket kraft från en så pass bra dator eller handlar det om en inställning någonstans.

Någon här som har erfarenhet av EWQLSO som får det till att funka bättre?

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Prova ändra lite i din DFD setting.

Jag kör på:

Preload buffer: 96.00KB

Voice buffer size: 96.00KB

Reserved voices: 248

Mem total: 23.25

Läste att nån körde med den inställningen på NS forumet och provade.

Funkar fint hos mig. Har också 2GB ram. Kör med EWQL Gold.

Nu verkar ju Eastwest/Quantum Leap inte vara kvar på NS forumet men de har tydligen nåt här:

http://www.soundsonline-forums.com/index.php?

Du kan ju prova fråga där med.

Link to comment
Dela på andra sajter

BONGOBOB (oregistrerad)

Tack för tipset.

Jag provade dina inställningar och inbillar mig att det blev en aning bättre men långt ifrån så bra som det borde vara. Jag sökte på soundonlineforumet men inget svar där.

Det luriga är att min dators cpu mätare ligger runt 40% men mätaren på EWQLSO flaxar mellan 10-100%.

Jag använder Protools LE 6.9 och FXpansion för att kunna använda EWQLSO som rtas. Det kanske är det som spökar?? 😏

Redigerat av BONGOBOB
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm....Det kan nog ligga nåt i det.

Jag kör med silver edition på en 2.4 GHz dator och 512 (Rambus) i minne. När jag kör 5 kanaler EWQLSOSE ligger cpu:n på typ 40-50%. Dessutom har jag ett kasst ljudkort men dålig latency. 😏

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

BONGOBOB (oregistrerad)
Hmm....Det kan nog ligga nåt i det.

Jag kör med silver edition på en 2.4 GHz dator och 512 (Rambus) i minne. När jag kör 5 kanaler EWQLSOSE ligger cpu:n på typ 40-50%. Dessutom har jag ett kasst ljudkort men dålig latency. 😛

Mvh / djonas

..eller så har du lyckats fixa ihop din dator bättre än en ny Frostdator 🙂

Det är bara så synd att det ska krångla för de få kanaler jag kan få ut får ju en verkligen till att bli sugen på att skapa.

mvh

Bongobob

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste att de rekomendera att man ta bort Hyperthreading för bästa prestanda,har du provat med det,hur fungera den om du kör den som standalone är det samma sak där oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

BONGOBOB (oregistrerad)

Jo det funka mycket bättre i standalone varianten. Nu skulle man bara få det lika bra i pro tools 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

...och FXpansion för att kunna använda EWQLSO som rtas. Det kanske är det som spökar?? 😉

Tack för varningen! Jag var lite sugen på att införskaffa VST-adaptern... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

BONGOBOB (oregistrerad)

VST-adaptern har funkat kanon till nästan allt annat utom detta så det kan vara ett bra köp ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...