Jump to content
Annons

1,5ghz VS 1,67ghz


onid

Recommended Posts

Hej.

Är fortfarande på jakt efter en powerbook.

Funderar på att köpa en ny direkt från apple.

Vad jag undrar är hur stor skillnad det är mellan 1,5ghz och 1,67ghz?

(Jag ska ha 1gig i ram. ) Kommer jag mycket längre med 1,67 eller räcker 1,5 för att göra stora mixar i logic 7.0? Hur många kanaler kommer man upp i?

Är det värt att betala 3000kr mer för 1,67an?

tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Skillnaden är att de sätter i en enda stor minneskapsel istället för två (hälften så stora). Kan vara bra den dagen du vill ha mer minne, då det bara finns två minnesplatser.

I see..tack.

Om man ska skaffa en extern firewirehårddisk vilken hastighet ska den klara för tung musikproduktion? Vad ska man tänka på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ska skaffa en extern firewirehårddisk vilken hastighet ska den klara för tung musikproduktion? Vad ska man tänka på?

jag har en PB 1,67 med 1GB ram. kör protools 6.7 via mbox mot en lacie d2 med firewire 800. allt funkar perfekt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ska skaffa en extern firewirehårddisk vilken hastighet ska den klara för tung musikproduktion? Vad ska man tänka på?

jag har en PB 1,67 med 1GB ram. kör protools 6.7 via mbox mot en lacie d2 med firewire 800. allt funkar perfekt!

Hur mycket latency är det med Mbox när man lirar in audio. Brukar det inte vara mycket när det handlar om USB kort?

Link to comment
Dela på andra sajter

köp för guds skull inte minne från applestore!!! men det kanske du inte tänkte göra, men de är asdyra iallafall. bara så du vet...

Jasså? Jag tänkte köpa med 1GB direkt från applestore. Men var kan jag köpa minne annars då och vem kan stoppa i det åt mig? Eller kan man göra det själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men var kan jag köpa minne annars då och vem kan stoppa i det åt mig? Eller kan man göra det själv?

http://www.priskrig.com/

Du kan stoppa i det själv.

men är det samma typ av minnen till alla olika bärbara? Passar verkligen dessa på priskrig till en powerbook?

Sorry för alla dessa dumma frågor. Är såå lost när det gäller datorer. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

sök på pricerunner.se så hittar du billiga grejer. Ja har sett 1GB för ca 1400kr...

ja men så mycket kostar ju 1gig direkt från Apple. Så det känns nog mer bekvämt för mig om dom stoppar i minnet åt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men var kan jag köpa minne annars då och vem kan stoppa i det åt mig? Eller kan man göra det själv?

http://www.priskrig.com/

Du kan stoppa i det själv.

men är det samma typ av minnen till alla olika bärbara? Passar verkligen dessa på priskrig till en powerbook?

Sorry för alla dessa dumma frågor. Är såå lost när det gäller datorer. 😉

Jaha, missade att det handlade om en bärbar. Sorry! Jag har ingen aning om minnen till bärbara.. Faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

sök på pricerunner.se så hittar du billiga grejer. Ja har sett 1GB för ca 1400kr...

ja men så mycket kostar ju 1gig direkt från Apple. Så det känns nog mer bekvämt för mig om dom stoppar i minnet åt mig.

nej, du har missförstått, på applestore pröjsar du 1400 för 512mb. det följer med 512mb och om du köper en 1GB-modul nån annanstans så har du alltså 1,5GB för 1400kr extra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...