Jump to content
Annons

I found Love


Håller den för sitt syfte?  

14 röster

  1. 1. Håller den för sitt syfte?

    • 1:Här finns mycket att göra
      3
    • 2: Här finns en del att göra
      1
    • 3: Nja
      4
    • 4: okej
      3
    • 5: Den är bra som den är
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: I found love

ARTIST/GRUPP:Lindpop

GENRE:pop

LÅTLÄNGD:3,54

KOMPOSITÖR:Stephan Lindsjö

PRODUCENT:Stephan Lindsjö

EV. MEDVERKANDE:Stephan Lindsjö

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: mp3

STORLEK:3,57 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:www.lindpop.com

Syftet med den här demon är: Att kunna använda den för vad den är: En demo. Ni som vill, hjälp mig. Kom med förslag på ändringar i mixen, arr, feedback.

http://www.lindpop.com/Demo.htm

Redigerat av Stephan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Lead och kör är i osynk i refrängen. Kanske lägga lite tid på att få dem samtidiga?

När leadsångaren och körsångaren är samma person så är det lätt att örat blir förvirrat och inte vet "vem" man ska följa, och så tyckte jag det blev här - även om man förstår vilken linje som är melodin så sticker örat ändå iväg och börjar lyssna på kören, liksom. Vill man ha lite vildare och yvigare körer är det alltså dumt att lägga dem med samma röst som leaden eftersom örat då inte uppfattar det som "lead och en vild kör" utan som "en massa leader", om du förstår hur jag menar... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Suverän! Bra aukustik och så, cleant ljud, men du kanske skulle lägga pyttelite reverb på era / dina vocals så det inte låter så torrt, annars är det jättebra, lite poppig och glad indiepop sådär 😆 så du får nog en femma!

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra låt som gör en glad:)!

Dock tycker jag du skall plocka bort eller byta ut stråkljudet som du har i början och på vissa andra ställen. Det känns inte rätt här, allt annat låter så äkta och så kommer detta syntetiska ljud och förstör lite.

Det känns lite som den står och tuggar på lite bara, alltså försök markera skillnad mer mellan vers och refräng lite tydligare. Typ ändra spelsätt eller lugna av, ja testa dig fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig och enkel låt, jag får Bob Dylan-känsla när jag hör denna mysiga sångröst. Enda synpunkten jag har är som tidigare nämnts otajt med stämmorna.

Redigerat av 91:an
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så hemskt mycket alla ni för den fina feedbacken. Det känns jätteskönt och tack för tipsen. Jag får väl öppna upp projektet och se om jag kan göra något mer. Jag uppskattar det väldigt mycket för jag kan tycka att jag blir döv och trött efter alla dessa timmar som läggs ner på låtarna. Det är det som känns så bra med ett sådant här forum. Att få hjälp och feedback

MVH

Stephan

Link to comment
Dela på andra sajter

"on my we-hey"... 😉

Vet inte riktigt vad jag ska tycka, inget som platsar i min hylla tyvär. Rocka till sången lite kanske? (Det enda jag kan komma på...) Sång och trummor-sticket var därimot snyggt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...