Dark Of Light Postat igår kl 10:19 Postat igår kl 10:19 (redigerat) 49 minuter sedan sa slejnard: Ojdå inte kul 🥲 Näh men sånt händer... 23 minuter sedan sa Micke H: Hur gick det med bilen? Hur gick det med dig? Körde buss (såg du inte den pedagogiska grafiken?😁), lite småskador i fram, jag klarade mig finfint värre för rådjuret. Redigerat igår kl 10:20 av Dark Of Light
Fidden Postat igår kl 10:33 Postat igår kl 10:33 12 minuter sedan sa Dark Of Light: Lite småskador i fram Åh nej... Vad ska grannar och kollegor säga. 😟
Linus Postat igår kl 11:17 Postat igår kl 11:17 (redigerat) Hette rådjuret Jesse Jackson? 🤪 Redigerat igår kl 11:18 av Linus 1
Dark Of Light Postat igår kl 15:06 Postat igår kl 15:06 4 timmar sedan sa Fidden: Åh nej... Vad ska grannar och kollegor säga. 😟 Ja på bussen alltså. Jag är intakt! 1
CHAE Postat igår kl 15:23 Trådstartare Postat igår kl 15:23 5 timmar sedan sa Dark Of Light: Näh men sånt händer... Körde buss (såg du inte den pedagogiska grafiken?😁), lite småskador i fram, jag klarade mig finfint värre för rådjuret. Nåja, du undkom utan personskador och det är det viktigaste💜 1 1
Fidden Postat 21 timmar sedan Postat 21 timmar sedan Lite mer cannelloni macaroni, så kan man lägga sig sen.
Fidden Postat 21 timmar sedan Postat 21 timmar sedan En annan som jag tror lägger sig just inatt är Vättern. Det var några år sedan sist.
Dark Of Light Postat 11 timmar sedan Postat 11 timmar sedan 9 timmar sedan sa slejnard: 2-0! Varsågod! Uppåpoppa slackers!
Discipuli Postat 11 timmar sedan Postat 11 timmar sedan Jag satt med Suno igår. Har börjat kika på studio delen för enklare saker, klippa, tona ner, etc. Sen undrar jag, när det bevisligen nu går att bygga sin egen DAW, med AI kodning, med stemsplitting och allt möjligt...( se min tråd backstage) hur långt fönster har alla dess online tjänster, innan studios bygger sina egna DAWs med allt suno studio erbjuder och mer, men kört helt lokalt. En annan AI musiktjänst, ACE, erbjuder redan ett livslångt abbonemang för en engångssumma, som man dessutom kan dela upp räntefritt. Bubblorna börjar byggas upp. Jag läste en blog av en utvecklare, AI bygger/kodar numera, sen februari, sig själv, med iterationer, helt ny , från scratch, ca var 4 månad. Om ett år tror man det är nere i varannan månad. Men man vet inte riktigt, enligt honom, för koden har sen en tid tillbaka, passerat proffessor nivå. Typ människan kan svåreligen ha översikt utan stora resurser ägnade åt att bara förstå vad och hur AI skapat sin kod. Om 5 - 10 år? I kontexten musik, tanken svindlar. Men modellerade instrument, företag kring det... Samplingar etc...de körs om av AI helt? Det innebär fantastiska möjligheter att med små medel ha tillgång till suprerkvalitet av virtuella instrument man bara kunnat drömma om. Men långt kvar. 1
Dark Of Light Postat 9 timmar sedan Postat 9 timmar sedan 1 timme sedan sa Discipuli: Jag satt med Suno igår. Har börjat kika på studio delen för enklare saker, klippa, tona ner, etc. Sen undrar jag, när det bevisligen nu går att bygga sin egen DAW, med AI kodning, med stemsplitting och allt möjligt...( se min tråd backstage) hur långt fönster har alla dess online tjänster, innan studios bygger sina egna DAWs med allt suno studio erbjuder och mer, men kört helt lokalt. En annan AI musiktjänst, ACE, erbjuder redan ett livslångt abbonemang för en engångssumma, som man dessutom kan dela upp räntefritt. Bubblorna börjar byggas upp. Jag läste en blog av en utvecklare, AI bygger/kodar numera, sen februari, sig själv, med iterationer, helt ny , från scratch, ca var 4 månad. Om ett år tror man det är nere i varannan månad. Men man vet inte riktigt, enligt honom, för koden har sen en tid tillbaka, passerat proffessor nivå. Typ människan kan svåreligen ha översikt utan stora resurser ägnade åt att bara förstå vad och hur AI skapat sin kod. Om 5 - 10 år? I kontexten musik, tanken svindlar. Men modellerade instrument, företag kring det... Samplingar etc...de körs om av AI helt? Det innebär fantastiska möjligheter att med små medel ha tillgång till suprerkvalitet av virtuella instrument man bara kunnat drömma om. Men långt kvar. Ja hela den här grejen är svindlande. Vi är i början av något helt nytt och både spännande och skrämmande. Många bubblor kommer att spricka men en del kommer att göra sig en hacka innan... Hur kommer detta påverka musikskapandet? Juridiken kring upphovsrätt? Kommer det att delas upp i ett A och B lag? AI genererad, något "sämre" kultur och mänskligt, något "finare" dito? Har läst mer än ett svar på bara de frågorna och man blir inte klok på det riktigt ännu. Ingen vet, bara tror. Likt i industrialismens början så kommer kultur arbetande människor att offras på teknikens altare. Det händer ju redan, as we speak. Illustratörer och andra för att inte tala om andra arbeten inom helt andra områden som redan försvinner. Klarar man inte skola om sig och se möjligheterna eller är över 40 och således för gammal, är man tyvärr körd i dagens arbetsmarknad. 4
CHAE Postat 8 timmar sedan Trådstartare Postat 8 timmar sedan 1 timme sedan sa Dark Of Light: Ja hela den här grejen är svindlande. Vi är i början av något helt nytt och både spännande och skrämmande. Många bubblor kommer att spricka men en del kommer att göra sig en hacka innan... Hur kommer detta påverka musikskapandet? Juridiken kring upphovsrätt? Kommer det att delas upp i ett A och B lag? AI genererad, något "sämre" kultur och mänskligt, något "finare" dito? Har läst mer än ett svar på bara de frågorna och man blir inte klok på det riktigt ännu. Ingen vet, bara tror. Likt i industrialismens början så kommer kultur arbetande människor att offras på teknikens altare. Det händer ju redan, as we speak. Illustratörer och andra för att inte tala om andra arbeten inom helt andra områden som redan försvinner. Klarar man inte skola om sig och se möjligheterna eller är över 40 och således för gammal, är man tyvärr körd i dagens arbetsmarknad. Tack broder!!
Dark Of Light Postat 8 timmar sedan Postat 8 timmar sedan 9 minuter sedan sa CHAE: Tack broder!! Varsågod!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.