Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag har hållit på med en låt ett tag och har nu, tror jag, lyckats att mixa och mastra den själv (nåja). Eftersom jag gärna ger feedback på andras alster så bkuder jag nu in för få en neutral åsikt från den som orkar lyssna. All form av feedback önskas, så kanske vi hörs av i framtiden (år 2026).

Väl mött i det nya året!! Gott nytt år!

(Scam undanbedes)

Redigerat av DionHarris
  • Gilla 2
Annons
Postat

Charmig låt och bra sånginsats.

Tycker dock att låten känns längre än vad den är på grund av att det saknas lite variation och dynamik i arrangemanget. 

• Tack! 1
Postat

Tack Fidden och jag delar din uppfattning om längden och avsaknaden av dynamik. Har gjort ett tafatt försök till ett cresendo men tycker inte det blev så lyckat. Får hoppas på att nästa låt får mera dynamik.

Postat

Jag lyssnar i ett par ATH M50x hörlurar, tämligen vanliga hörlurar , din sång låter  för mig "bak i rummet". Det kanske det är det du vill, men jag tycker sång insatsen är front and center. Sen stödjer resten av instrumenten upp det.

Bra sång insats.

Hoppas vi får höra mer under 2026!

• Gilla 1
  • Tack! 1
Postat

Skön låt med skön energi o attityd. Neil Young blev punkare typ.

Det jag reagerade på är att gitarr o bas kan tajtas till mot trummorna; nu låter det lite otajt. Lite mer bas tror jag kan behövas. Gitarrerna är lite vassa och behöver ev lite eq-kärlek runt 1-3kHz?

Gott nytt!

• Tack! 1
Postat
20 timmar sedan sa Discipuli:

Jag lyssnar i ett par ATH M50x hörlurar, tämligen vanliga hörlurar , din sång låter  för mig "bak i rummet". Det kanske det är det du vill, men jag tycker sång insatsen är front and center. Sen stödjer resten av instrumenten upp det.

Bra sång insats.

Hoppas vi får höra mer under 2026!

Hej, tack så mycket och tack till alla ni andra som skrev några rader och bekräftade det jag själv hörde.

Ja, det kommer mera under våren och kanske lägger jag upp något här igen.

Gott Nytt 2026!!!

• Gilla 2
Postat

Mecka till dynamiken typ variera från fullt ös till ganska lugnt i partier som motsvarar det texten säger, ta ner diskanten en del och ge den mera live i ljudbilden så blir det helt ok och ganska bra enligt mig. Vet i hundan om jag inte skulle börja med en akustisk version faktiskt för att liksom hitta kostymen. Gott Nytt

• Tack! 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.