Jonatan Lundin Postat 28 december 2025 Postat 28 december 2025 God fortsättning! Mitt senaste alster behöver era öron. Hör ni något skumt så hojta gärna till. Har ni bra förslag på låtnamn vore jag er tacksam. v45 Ser du stjärnan Studio-version.mp3 1
CmMusic Postat 28 december 2025 Postat 28 december 2025 Tjena jag tycker det låter riktigt bra, Sången lite tunn, hade nog dubblat sången i refrängen och dragit på med lite trummor från andra refrängen framåt (möjligtvis väldigt begränsade trummor under bryggan) dock är jag lite rockskadad 🙂 riktigt bra jobbat md fin produktion. 1
Henric Svensson Postat 28 december 2025 Postat 28 december 2025 -Tycker det låter fint, blir lite enformigt efter ett tag dock! -Kanske en runda med lite mer driv i trummorna i mitten för att sedan ebba ut mot slutet så dom du har det nu! 1
Dylfnert Postat 28 december 2025 Postat 28 december 2025 Jag skulle göra den väldigt avskalad och intim med bara sång och gitarr eventuellt piano och liksom bära sig själv utan effekter. Kanske testa att dra ner ca 2,5 db runt 440 för att få lite tydligare botten och 2200 för behagligare reverb och eventuellt dra ner lite även högre upp så den blir mjukare. Fin sak som behöver lite fix med dynamiken tycker jag. 1
slejnard Postat 28 december 2025 Postat 28 december 2025 Bra! Gillar detta. Skönt med lite avskalat. Mixen är bra, kanske för mycket diskant på mastern? Snyggt sjunget- får lite känsla av Magnus Uggla i din framtoning. Bra text också! 👍☕️ Kanske kan heta något med stjärnan eller bara ”stjärnan”? 1
Discipuli Postat 29 december 2025 Postat 29 december 2025 Så jäkla bra! Fantastisk storytelling. Sorglig men vacker. Namnförslag , Stjärnan Blinkar vad gäller mix, skall lyssna senare i bättre utrustning. 1
DionHarris Postat 29 december 2025 Postat 29 december 2025 Ja, det här var en bra låt, mycket bra jobbat med komponeringen. Du verkar vara lite väl kär i alla pålägg och vill ha mycket av allt vilket gör detta lite väl "vräkigt". Jag skulle dragit ner den aukustiska kompgitarren och vara mer försiktig med dragningarna på strängarna. Stråkarna sticker iväg lite väl mycket vid 3:40 och tar lite väl mycket utrymme men, du försöker väl skapa något cresendo där men, behövs det liksom? Skulle vara coolt att lyssna på en version där man lagt lite mer arbete bakom mixningen. 1
Jonatan Lundin Postat 1 januari Trådstartare Postat 1 januari On 2025-12-28 at 11:45 sa CmMusic: Tjena jag tycker det låter riktigt bra, Sången lite tunn, hade nog dubblat sången i refrängen och dragit på med lite trummor från andra refrängen framåt (möjligtvis väldigt begränsade trummor under bryggan) dock är jag lite rockskadad 🙂 riktigt bra jobbat md fin produktion. Tack @CmMusic! Sången på refrängen är dubblad (med softubes doubler). Sedan har jag en kör med fyra röster på refrängen. Du har nog en poäng att dessa kan dras upp lite, så att de hörs mer.
Jonatan Lundin Postat 3 januari Trådstartare Postat 3 januari On 2025-12-28 at 13:13 sa Henric Svensson: -Tycker det låter fint, blir lite enformigt efter ett tag dock! -Kanske en runda med lite mer driv i trummorna i mitten för att sedan ebba ut mot slutet så dom du har det nu! Tack för feedback @Henric Svensson. Du tappar mig när du refererar till ”trummorna i mitten”. Hör du trummor i låten?🧐
Jonatan Lundin Postat 3 januari Trådstartare Postat 3 januari On 2025-12-28 at 19:29 sa Dylfnert: Jag skulle göra den väldigt avskalad och intim med bara sång och gitarr eventuellt piano och liksom bära sig själv utan effekter. Kanske testa att dra ner ca 2,5 db runt 440 för att få lite tydligare botten och 2200 för behagligare reverb och eventuellt dra ner lite även högre upp så den blir mjukare. Fin sak som behöver lite fix med dynamiken tycker jag. Tack @Dylfnert. Bra ide att göra en avskalad version. Fick lust att prova en version med bara gitarren o sång med minimalt med effekter. Ska kolla upp tipset om eq-justeringar.
Jonatan Lundin Postat 3 januari Trådstartare Postat 3 januari On 2025-12-28 at 20:30 sa slejnard: Bra! Gillar detta. Skönt med lite avskalat. Mixen är bra, kanske för mycket diskant på mastern? Snyggt sjunget- får lite känsla av Magnus Uggla i din framtoning. Bra text också! 👍☕️ Kanske kan heta något med stjärnan eller bara ”stjärnan”? Kanon @slejnard! Du tycker ofta att mina mixar har lite mycket diskant (med all rätt). Jag har faktiskt börja jobba mer med high end efter din feedback på olika låtar. Kul med uggla-referensen! O tack för namn-förslaget. 1
Jonatan Lundin Postat 3 januari Trådstartare Postat 3 januari On 2025-12-29 at 07:10 sa Discipuli: Så jäkla bra! Fantastisk storytelling. Sorglig men vacker. Namnförslag , Stjärnan Blinkar vad gäller mix, skall lyssna senare i bättre utrustning. Trevligt att höra @Discipuli. Tack för namnförslag. Hör du något konstigt när du lyssnar i bättre utrustning är jag idel öra.
Jonatan Lundin Postat 3 januari Trådstartare Postat 3 januari On 2025-12-29 at 12:52 sa DionHarris: Ja, det här var en bra låt, mycket bra jobbat med komponeringen. Du verkar vara lite väl kär i alla pålägg och vill ha mycket av allt vilket gör detta lite väl "vräkigt". Jag skulle dragit ner den aukustiska kompgitarren och vara mer försiktig med dragningarna på strängarna. Stråkarna sticker iväg lite väl mycket vid 3:40 och tar lite väl mycket utrymme men, du försöker väl skapa något cresendo där men, behövs det liksom? Skulle vara coolt att lyssna på en version där man lagt lite mer arbete bakom mixningen. Tack @DionHarris Japp, jag är uppvuxen med 80-talets rymdklanger och gillar vräkigheten. Dragningarna på strängarna var bra att du tog upp. Dessa ska jag behandla med en dynamisk eq (samt trycka ner gainen på). Jag försöker göra varje nästkommande refräng svulstigare än den föregående, men i den sista kan du ha rätt i att symfoniorkestern dragit på för mycket. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.