Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej - jag har gett mig på utmaningen att skriva en jullåt och här är resultatet. Vore kul om någon ville lyssna och lämna någon kommentar! 🙂 

Med vänlig hälsning
Thomas

• Gilla 1
  • Tack! 1
Annons
Postat

Kan man bli annat än imponerad? Nej.

💯🙏

Mixkritik eller feedback, Inte nu. Det får vänta, nu är jag på en snöig gata i Göteborg o promenerar. Från soffan.

• Gilla 1
Postat

Gjort denna i Suno eller?

trevlig låt.

• Gilla 1
Postat
8 hours ago, slejnard said:

Fin sång! 👍 vem sjunger? Kanske lite mindre reverb på gitarren vore önskvärt så här till jul. God Jul 🎄 

Tack - det är en kompis som sjunger! Jag har medvetet lite extra reverb just för att skapa rätt känsla - men jag tog kanske i lite för mycket 😊

• Gilla 1
Postat
6 hours ago, Discipuli said:

Kan man bli annat än imponerad? Nej.

💯🙏

Mixkritik eller feedback, Inte nu. Det får vänta, nu är jag på en snöig gata i Göteborg o promenerar. Från soffan.

Oj - stort tack! 🙏😁

• Gilla 1
Postat
57 minutes ago, Nbient said:

Gjort denna i Suno eller?

trevlig låt.

Tack! 🙏 Nej - inget Suno här inte. Akustiskt gitarr + Audio Imperia-stråkar i Logic + sång.

• Gilla 2
Postat
36 minuter sedan sa crexes:

Tack - det är en kompis som sjunger! Jag har medvetet lite extra reverb just för att skapa rätt känsla - men jag tog kanske i lite för mycket 😊

Din kompis har en perfekt röst för denna låten. Mycket djup och bredd. Bra mixad röst. 

Helt ärligt var din kompis röst o låtens varma känsla den bästa kvinnliga sångerska och låt kombination jag hört på väldigt länge.

• Gilla 1
Postat
11 hours ago, Discipuli said:

Din kompis har en perfekt röst för denna låten. Mycket djup och bredd. Bra mixad röst. 

Helt ärligt var din kompis röst o låtens varma känsla den bästa kvinnliga sångerska och låt kombination jag hört på väldigt länge.

Fantastisk kul att höra - gör mig väldigt glad och jag ska vidarebefordra din feedback 🙏😊 Just ”värmen” som du nämner har varit en stor målsättning när jag spelat (t.ex. tumme/fingrar istället för plektrum, mjuk strumming, prioritera mittenregistret på gitarren etc) och hela produktionen/mixen.

• Gilla 1
Postat

Dåligt ljud. För kallt för att vara proffsigt. Vore kul att höra låten om-mixad utan kalla inslag; eljest ett välgjort stycke !  med 4 av 5 i betyget.

• Gilla 1
Postat

Allt låter bra här. Låter som en liveversion. Dvs äkta. Det ät väl främst gitarren som, med sina små misstag, låter som allt är gjort live. 

• Gilla 1
Postat
46 minutes ago, Flizzaff said:

Dåligt ljud. För kallt för att vara proffsigt. Vore kul att höra låten om-mixad utan kalla inslag; eljest ett välgjort stycke !  med 4 av 5 i betyget.

Erkänner att jag inte är något proffs på mixning så jag tar till mig och tackar för feedbacken! 😊 👍

Postat
25 minutes ago, Erik dP said:

Allt låter bra här. Låter som en liveversion. Dvs äkta. Det ät väl främst gitarren som, med sina små misstag, låter som allt är gjort live. 

Vad kul att höra - stort tack! 😊
Gitarren som är inspelad är första versionen som jag skickade till sångerskan och jag hade egentligen tänkt att spela in den på nytt utan misstagen men kände att ju mer jag lyssnade att det blev - precis som du skriver - en äkthet som jag tyckte låg i linje med temat med lokalt & live-känsla. 
Väldigt kul att du märkte detta! 😁

Postat
On 11/28/2025 at 11:35 AM, slejnard said:

Fin sång! 👍 vem sjunger? Kanske lite mindre reverb på gitarren vore önskvärt så här till jul. God Jul 🎄 

Inser att jag inte nämnde hennes namn men hon heter Marie Meyer och jag anlitade henne via Fiverr - kan varmt rekommendera henne! 🫶

• Gilla 2
Postat
24 minuter sedan sa crexes:

Inser att jag inte nämnde hennes namn men hon heter Marie Meyer och jag anlitade henne via Fiverr - kan varmt rekommendera henne! 🫶

Hittade inte henne där, men det dök upp The voice. Det är en norsk tjej?

• Gilla 1
Postat
6 minuter sedan sa crexes:

Japp hon var med i norska The voice - pratar både norska och svenska
https://www.fiverr.com/mariemeyerwav

Tackar. Sökmotorn på fiveer tog inte upp henne.
Grattis till ett bra val av sångerska för den låten du gjort.

För mig är det klassiker varning ⚠️ på denna låten. 

Ge ut den på streaming och köp inför julen. Snabbt.

• Gilla 1
Postat
44 minutes ago, Henric Svensson said:

-Mycket trevlig lyssning! 
-Lyssnat i iPhonen, mkt bra sånginsats, trevligt med Svensk text!

-Låter varmt och skönt, och äkta!

-Jag tycker det låter najs, väldigt mycket reverb på sången, en smaksak såklart!

-God jul på dej!

Vad kul - stort tack för att du lyssnade! 🙏

• Gilla 1
Postat
1 hour ago, Discipuli said:

Tackar. Sökmotorn på fiveer tog inte upp henne.
Grattis till ett bra val av sångerska för den låten du gjort.

För mig är det klassiker varning ⚠️ på denna låten. 

Ge ut den på streaming och köp inför julen. Snabbt.

Tack - ja jag hade verkligen tur när jag valde henne! 🙂 
Jag har lagt ut låten på Spotify med Canvas och allt 😂 - men hur man nu får in streams är inte det lättaste. Jag har skickat in låten till några radiostationer och några list-kuratorer men än så länge verkar det trögt 😁 

• Gilla 1
Postat
5 timmar sedan sa crexes:

Tack - ja jag hade verkligen tur när jag valde henne! 🙂 
Jag har lagt ut låten på Spotify med Canvas och allt 😂 - men hur man nu får in streams är inte det lättaste. Jag har skickat in låten till några radiostationer och några list-kuratorer men än så länge verkar det trögt 😁 

Låten kommer spridas var så säker. En låt som aldrig kommer gå ur tiden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.