crexes Postat Fredag kl 09:14 Postat Fredag kl 09:14 Hej - jag har gett mig på utmaningen att skriva en jullåt och här är resultatet. Vore kul om någon ville lyssna och lämna någon kommentar! 🙂 Med vänlig hälsning Thomas 1
slejnard Postat Fredag kl 10:35 Postat Fredag kl 10:35 Fin sång! 👍 vem sjunger? Kanske lite mindre reverb på gitarren vore önskvärt så här till jul. God Jul 🎄 1
Discipuli Postat Fredag kl 12:45 Postat Fredag kl 12:45 Kan man bli annat än imponerad? Nej. 💯🙏 Mixkritik eller feedback, Inte nu. Det får vänta, nu är jag på en snöig gata i Göteborg o promenerar. Från soffan. 1
crexes Postat Fredag kl 19:18 Trådstartare Postat Fredag kl 19:18 8 hours ago, slejnard said: Fin sång! 👍 vem sjunger? Kanske lite mindre reverb på gitarren vore önskvärt så här till jul. God Jul 🎄 Tack - det är en kompis som sjunger! Jag har medvetet lite extra reverb just för att skapa rätt känsla - men jag tog kanske i lite för mycket 😊 1
crexes Postat Fredag kl 19:20 Trådstartare Postat Fredag kl 19:20 6 hours ago, Discipuli said: Kan man bli annat än imponerad? Nej. 💯🙏 Mixkritik eller feedback, Inte nu. Det får vänta, nu är jag på en snöig gata i Göteborg o promenerar. Från soffan. Oj - stort tack! 🙏😁 1
crexes Postat Fredag kl 19:25 Trådstartare Postat Fredag kl 19:25 57 minutes ago, Nbient said: Gjort denna i Suno eller? trevlig låt. Tack! 🙏 Nej - inget Suno här inte. Akustiskt gitarr + Audio Imperia-stråkar i Logic + sång. 2
Discipuli Postat Fredag kl 20:01 Postat Fredag kl 20:01 36 minuter sedan sa crexes: Tack - det är en kompis som sjunger! Jag har medvetet lite extra reverb just för att skapa rätt känsla - men jag tog kanske i lite för mycket 😊 Din kompis har en perfekt röst för denna låten. Mycket djup och bredd. Bra mixad röst. Helt ärligt var din kompis röst o låtens varma känsla den bästa kvinnliga sångerska och låt kombination jag hört på väldigt länge. 1
crexes Postat 20 timmar sedan Trådstartare Postat 20 timmar sedan 11 hours ago, Discipuli said: Din kompis har en perfekt röst för denna låten. Mycket djup och bredd. Bra mixad röst. Helt ärligt var din kompis röst o låtens varma känsla den bästa kvinnliga sångerska och låt kombination jag hört på väldigt länge. Fantastisk kul att höra - gör mig väldigt glad och jag ska vidarebefordra din feedback 🙏😊 Just ”värmen” som du nämner har varit en stor målsättning när jag spelat (t.ex. tumme/fingrar istället för plektrum, mjuk strumming, prioritera mittenregistret på gitarren etc) och hela produktionen/mixen. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.