Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Pysslat lite och vill gärna ha feedback. 
Finns ingen riktig text ännu, men refrängen är nära  

Redigerat av Nbient
..
Annons
Postat

Det är en bra början till ett låtprojekt. Jag skulle önska att det hände mer i refrängen. Melodimässigt. Det låter lite monotont. Sedan, och det är kanske avsiktligt, lät det som att sångmelodin inte riktigt passade ackorden i refrängen. Men jag kanske inte hörde rätt.

• Gilla 1
Postat

Härlig attityd; lite som när Bowie möter Nirvana.

Jag reagerade på att hihaten ligger till vänster på versen, vilket låter lite ovant. Sedan hör jag inte riktigt sången, så den kanske ska upp lite, alternativt sänka trummorna lite.

Det är ju alltid bra att se över low mid runt grundtonerna; där kan det behövas skäras lite så att det inte blir för grumligt.

• Gilla 1
Postat

Härligt vemod. Aggressivt men sorgligt o vemodigt. Rösten är ju klockren. Den rösten kan sjunga det mesta i den stilen.

Det enda som jag inte tyckte passade in, var solo trummorna i breaket mot slutet, där tappar låten energi för mig. För mig var det som en paus. Den hörde inte hemma där med så mycket energi som låten i övrigt har, så kändes det för mig som lyssnare.

Gillade soundet.

• Gilla 1
Postat
On 2025-10-19 at 16:26 sa Erik dP:

Det är en bra början till ett låtprojekt. Jag skulle önska att det hände mer i refrängen. Melodimässigt. Det låter lite monotont. Sedan, och det är kanske avsiktligt, lät det som att sångmelodin inte riktigt passade ackorden i refrängen. Men jag kanske inte hörde rätt.

Den är lite av en avreaktion, så har inte funderat så mycket på att göra den musikaliskt perfekt. 
Vet inte riktigt vad du menar med melodi kontra ackord, så någon av oss hör väl fel 😁

Tack för input 👍

Postat
On 2025-10-26 at 17:54 sa Jonatan Lundin:

Härlig attityd; lite som när Bowie möter Nirvana.

Jag reagerade på att hihaten ligger till vänster på versen, vilket låter lite ovant. Sedan hör jag inte riktigt sången, så den kanske ska upp lite, alternativt sänka trummorna lite.

Det är ju alltid bra att se över low mid runt grundtonerna; där kan det behövas skäras lite så att det inte blir för grumligt.

Bowie möter Nirvana minsann.  Det låter som en riktigt intressant kombo. 
Min hi-hat ligger alltid till vänster då jag trummisperspektivet. Kanske är det mer rätt att ta lyssnarens. 
Sången ligger lågt för att texten inte är klar. Det är bara en one-take platshållare för melodin. 
Ska titta närmare på low mid.  

Tack för input 👍

Postat
On 2025-10-27 at 01:39 sa Håkan Ström:

Härligt vemod. Aggressivt men sorgligt o vemodigt. Rösten är ju klockren. Den rösten kan sjunga det mesta i den stilen.

Det enda som jag inte tyckte passade in, var solo trummorna i breaket mot slutet, där tappar låten energi för mig. För mig var det som en paus. Den hörde inte hemma där med så mycket energi som låten i övrigt har, så kändes det för mig som lyssnare.

Gillade soundet.

Tack så mycket för röstkomplimangen 🙏☺️

Stycket du pratar om är avsett att vara ett break, för att bryta monotonin lite och slänga in en curve ball s a s. Men kan säkert förbättras.  👍

Tack för input 👍

• Gilla 1
Postat
19 timmar sedan sa Henric Svensson:

Något konstigt med trummorna i början, känns inte som det är i takt, kanske råkat flytta ett spår?

När du säger det så. Kan bero kanske på att det är rätt många kick slag så det upplevs som du beskriver. 
Ville prova något annat än bara nåt standardbeat.  Men jag håller med och ska titta närmare på det.

Tack för input. 👍

• Gilla 1
Postat
2 timmar sedan sa Nbient:

Tack så mycket för röstkomplimangen 🙏☺️

Stycket du pratar om är avsett att vara ett break, för att bryta monotonin lite och slänga in en curve ball s a s. Men kan säkert förbättras.  👍

Tack för input 👍

Om avsikten var det så är det uppdrag slutfört.👍 

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.