Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Haft denna låt legandes på datorn sedan ett par år tillbaka och har nu dammat av den och mixat om från grunden. Vill verkligen framhäva den distade basen i denna låt. Några tankar kring hur mixen kan förbättras eller funkar den?

• Gilla 1
Annons
Postat
8 timmar sedan sa Flizzaff:

Har inget emot mixningen. Eventuellt kan sången framhävas lite mer. Eljest tycker jag att låten är värd 5 av 5 i betyget.

Tack för tipset, lät genast lite bättre när jag sänkte gitarrerna en aning! Tack för det fina betyget! 🙂

Postat
8 timmar sedan sa Håkan Ström:

prova sänka/automatisera gurorna under låtens gång  runt 3 db? Hur sitter allt det andra då? 

Det blev genast mycket bättre! Sången kommer fram mer, basen hörs tydligare. Tack för tipset! 🙂

• Gilla 1
Postat
1 timme sedan sa slejnard:

Bra tung låt! 🤘🏻Du sjunger bra. Om du sänker gitarrerna pjuttelite så kommer sången fram bättre. Fuzzen gillas! Kanske prova lite torrare gitarr och sång (reverb). Bra jobbat med låten! 👍

Tack så mycket! Låten mådde bra av att dra ner gitarrerna en aning, sången hoppade fram direkt! Just nu har jag en ganska stor delay på sången och gitarrerna, kanske kan korta ner tiden lite, tack för tipsen och de snälla orden! 🙂

• Gilla 1
Postat
51 minuter sedan sa Jeffaklumpen:

Det blev genast mycket bättre! Sången kommer fram mer, basen hörs tydligare. Tack för tipset! 🙂

Supert!
Kan du göra ett inlägg med båda versionerna för A/B lyssning? Före efter, typ..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.