Jump to content
Annons

jag vill att du vill ha mig - 99orna


hur härlig och medryckande är låten på en skala?  

12 röster

  1. 1. hur härlig och medryckande är låten på en skala?

    • 1 jäää!
      4
    • 2 ja
      0
    • 3 nja
      3
    • 4 nae
      4
    • 5 näää..
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: jag vill att du vill ha mig

ARTIST/GRUPP: 99erna

GENRE: lätt skabbig elektropop

LÅTLÄNGD: 3:23

KOMPOSITÖR: co-ed

PRODUCENT: thick dick

MEDVERKANDE:

vocals performed by co-ed

cello by mikaela robsahm

lyrics written by reSet

drum programming by reSet

additional drum programming by enapa and thick dick

additional sounds by Arete

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,7 MB

STATUS: låt från 99ernas släpp "1% inactivity", ligger på nätlabeln www.gnashed.org

LÅTLÄNK: http://www1.shellkonto.se/gnashed/0records...vill_ha_mig.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja...det sägs ju att det är viktigt att ha sitt eget sound...och det har ni väl åtminstone...men härligt och medryckande? Nae. För mig känns alltihop för tramsigt. Det mesta är röster med nån konstig effekt på, och ibland hör man vad ni säger, ibland inte. Det må vara poängen att det ska låta så...men jag gillar det inte. Tyvärr.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

tramsigt vet jag int eom jag håller med om, men pop är ju ofta lättsamt och så. tanken är att det skall vara gulligt liksom. och effekten på rösten finns mest för att resten av låten var rätt ren från sådant, för att skapa en liten kontrast liksom så att det inte blev för trist eller förutsägbart.

arete: you're my man. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Förmodar att det låter såhär om man tvunget måste få det lite intressant. Som sagt det låter obehagligt, men intressant på något vis. Det som är grejen är nog att jag ändå inte kan låta bli att tänka på hur det skulle kunna ha låtit om det inte var så skrapigt. Och jag vet inte om det är det bästa betyget.

Hade ide´n burit så hade jag nog inte tänkt så. För poplåten är ju bra. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med er. Låten blev till för ganska lång tid sedan (något år) och vi försökte sänka mängden bitreducering men det blev en mindre.. expressiv output då så vi valde att behålla det. Idag vet jag ju att vi helt enkelt kunde lagt rösten en gång till, fast utan effekt. Så enkla knep var inte uppenbara för oss när det begav sig.

Vill ni höra den här låten skrapfri så ska ni besöka någon av våra konserter. 🙂 Härnäst i Norrköping nu på lördag ( http://www.99festivalmk2.tk ) eller i Göteborg under hösten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...