Cool runnings Postat 1 februari Postat 1 februari Tjena! Lite halvtung poprock. Sitter mixen? Borde något fixas till? Man blir liksom blind på öronen 😉 Top of the world.mp3
slejnard Postat 1 februari Postat 1 februari Yeah! 🤘🏻 cool låt cool sång! Bra! Kanske trummor upp nån dB? Snyggt! 👍
Cool runnings Postat 1 februari Trådstartare Postat 1 februari Jag får tacka dig för att du lyssnade, du kan faktiskt ha rätt om trummorna – det ska jag kolla på. Tack! 🙏 1
Cool runnings Postat 2 februari Trådstartare Postat 2 februari Förutom att höja trummorna la jag dit lite "wailande" tycker det kunde passa med en oktav upp. Funkar? Refrängerna blir lite maffigare och råare. Top of the world2 .mp3 2
Neosus Postat 2 februari Postat 2 februari Jag skulle nog ha cuttat bort lite subbas på trummorna. Upplever att det är lite grötit där i lägre frekvenserna mellan bas och trummor. Jag skulle nog kanske testat att ta bort från 45 hz och nedåt. Och sedan kanske höja kring 5500 - 6500 hz med ganska bred q-värde på hela trumpaketet och öppna upp det lite mer. Eller något liknande! Jag lyssnar enbart i mina DT-770 pro lurar just nu! Gillar sången och håller med om oktavkören! 👍 Coolt!
Cool runnings Postat 2 februari Trådstartare Postat 2 februari Neosys: tack så mycket för din input. Jag kollar och testar! 😁
Richie76 Postat 4 februari Postat 4 februari (redigerat) Överlag jättebra. Vet inte om du är klar med arr och bara ska mixa? Det enda jag reagerar på isåfall är ”me and you” som jag hade automatiserat ner en petit. Hade jag fått önska hade jag velat låna in din körtjej som la stämma/kör på bara de orden. Sen kanske något som ytterligare drev på andra versen och att hon kom in igen med nån körsång till sista refrängen. Bara personliga reflektioner såklart. Bra tajt, bra mix. Jättebra sång annars. Kul att höra👌 Kom på att det hade varit jättefint med något (du får lista ut vad😅) som du la in mellan sista bryggan och refrängen som tipsade om att nu kommer sista refrängen och då får ni hålla i hatten! Redigerat 4 februari av Richie76
Cool runnings Postat 4 februari Trådstartare Postat 4 februari On 2025-02-04 at 03:55 sa Richie76: Överlag jättebra. Vet inte om du är klar med arr och bara ska mixa? Det enda jag reagerar på isåfall är ”me and you” som jag hade automatiserat ner en petit. Hade jag fått önska hade jag velat låna in din körtjej som la stämma/kör på bara de orden. Sen kanske något som ytterligare drev på andra versen och att hon kom in igen med nån körsång till sista refrängen. Bara personliga reflektioner såklart. Bra tajt, bra mix. Jättebra sång annars. Kul att höra👌 Kom på att det hade varit jättefint med något (du får lista ut vad😅) som du la in mellan sista bryggan och refrängen som tipsade om att nu kommer sista refrängen och då får ni hålla i hatten! Expandera Tackar för din input, bra idéer! 😉
Cool runnings Postat 4 februari Trådstartare Postat 4 februari On 2025-02-04 at 10:23 sa Henric Svensson: -Snyggt, låter bra! Expandera Tack så mycket! 😀 🤗
Håkan Ström Postat 7 mars Postat 7 mars En tanke, skifta och sjung in en högre oktav för lead o backa upp med en oktav lägre. Bra sångröst. Låt den hitta sin gräns. Inte ens i närheten av sin gräns nu. Från tysta Trum sektioner till melodin behövs det mer Trumbreak, bygger tempo. Bra låt.
Flizzaff Postat 9 mars Postat 9 mars Jag med mitt evinnerliga tjat om "kallt ljud" men det är här igen berättigat. Det är tajt och bra gjort men i stilen saknar jag lite mer "råhet !" För att vara en sådan här musikstil så låter det lite för "snällt" och "tamt". Bra gjort, på det stora hela, och det blir en 4 av 5 i betygsättningen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.