Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
7 minuter sedan sa Neosus:

Har jazzat upp min gamla "Hit"!

Äre värt att göra klart? Vet int hur ni upplever mixen då jag har dåligt med bra lyssning just nu men ge mig input om ni vill!

https://www.dropbox.com/scl/fi/38jz81qgy2kf365ra54k2/Visa-Fr-n-Berget-Jazz.mp3?rlkey=vv7umlr5d0yn95uge2drulnux&st=0y6663hd&dl=0

Trummorna är bara loopat så det ska göras riktigt sedan! 

Och jag har lagt en LA2A på pianot! 

Ska lyssna imorn. 👍

• Gilla 1
Postat
2 minuter sedan sa Analogfreak:

Det blir inte lättare för att man kör huvudet i sanden och skjuter kommande utmaningar ifrån sig. 

Det är sant! Det går att blunda och ta skiten när den kommer då! Allt handlar om hur man hanterar dom olika situationerna som uppstår! 

Livet är inte lätt att leva! Så är det bara!

• Gilla 1
Postat
Just nu sa Analogfreak:

Ju bättre förberedd man är desto bättre förutsättningar har man att hantera det när det kommer istället för att vänta till fem i tolv.

Jepp de e sant! 

Postat
Just nu sa Analogfreak:

Jag kan tycka att den hårda arbetslinjen är inhuman. Den syftar ju till att splittra familjer där ena parten tvingas flytta till annan ort och de som inte har möjlighet att flytta kastas under bussen. Där jobben finns råder dessutom extrem bostadsbrist.

Eller hur? Det är inte alla som kan dra iväg bara hur som helst! Det är lite annat för mig som är lös och ledig! 

Postat
12 timmar sedan sa Neosus:

Har jazzat upp min gamla "Hit"!

Äre värt att göra klart? Vet int hur ni upplever mixen då jag har dåligt med bra lyssning just nu men ge mig input om ni vill!

https://www.dropbox.com/scl/fi/38jz81qgy2kf365ra54k2/Visa-Fr-n-Berget-Jazz.mp3?rlkey=vv7umlr5d0yn95uge2drulnux&st=0y6663hd&dl=0

Trummorna är bara loopat så det ska göras riktigt sedan! 

Och jag har lagt en LA2A på pianot! 

Låter bra! Det svänger sa katten. Välbalanserad mix. Stundtals får jag samma känsla som i Take five utan att den låter ”för” lik. Tycker helt klart du ska göra klart! 

morn å KPD! 

Postat
14 timmar sedan sa Fidden:

Coolt ändå om det funkar. Nu botar det nog inte min allergi mot mastering, skulle nog snarare vara pengar i sjön i mitt fall, men lite nyfiken blir man ju ändå.

Edit: Mixning också för den delen

Man kan ju prova trial versionen av de programvaror jag använder, det tar bort tvivel eller bekräftar dem.

I mitt fall tog det bort tvivel. Detta var bra för min situation med obehandlat rum och i lägenhet så man kan inte spela eller föra oljud när man vill på dygnet heller. Så Hörlurar är ett måste på kvällen och morgonen.
Jag är glad att jag gjorde min research och slog till på detta. Det passar mig.

Om du är allergisk mot mastering finns det inbyggt i Logic numera. En superenkel funktion som har i tester av master ingenjörer visat sig vara riktigt bra även jämfört med svindyr hårdvara. Man har mätt kurvor och allt mumbo jumbo och de blir förvånade, hur kan det efterlikna deras dyra utrustning i signalen/mastern som kommer ut? Jag vet inte. Det lär bli så i alla DAW framöver. Så det steget är i alla fall inte det man står och faller på om man har Logic och stannar vid endast inbyggda pluggar. 

Mixning utan bra ljud referenser, neutrala hörlurar eller ljudbehandlade rum med vettiga högtalare  är som att lära sig matlagning tekniskt men inte ha smaksinne och sen servera detta som gourmet mat. Inte lämpligt. 🙂

Nivå justera sin mix, kan man däremot göra hyfsat med rosabrus sägs det.

Postat

Brukar experimentera med maten. Den här grytan blir nåt i hästväg trots att det är älg fransyska. Såsen magisk! Använder: lök vitlök paprika chili champinjoner bacon älgkött kryddor såsom salt peppar chiliancho umami spiskummin sambal dijonsenap buljongtärning sweet baby rays grädde kräm fräsch å pommes till! Strax äta! 🍽️ 

• Gilla 1
Postat

@slejnard Hällvätte vad det där lät gotth🥰 Franska älgar sägs ju vara top notch så här års👌🏼

Vart hungrig bara för det😡

• Haha 1
Postat (redigerat)

Jag vill gärna tro att Slej är en trollkarl i köket och i matlagning överlag.

Han är urtypen av tjomme som man kan ta med upp på kalfjället med lite salt samt en näve timjan och efter 45 minuter har han styrt upp en galabankett på vilt till fyra personer😲

Vi behöver fler människor som @slejnard🥳

Redigerat av CHAE
  • Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.