Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Just nu sa slejnard:

Löpstarka! 

Jag vet hur det där är...

Den där lesbiska kylskåps estetiken som de kinesiska kulstöterskorna uppvisar överglänstes endast av de forna östtyskornas med tydlig skäggstubb på hakan. När man bevittnade de så drog sig pitten tillbaka och gömde sig någonstans bakom mjälten. Brr.... minnen, minnen...

Postat (redigerat)

Frågan är: Syns kinesiska muren från rymden?

Det har ingenting med någonting att göra men men DOCK så viktigt att veta för jag har inte kollat...

Redigerat av Neosus
För inte får!
Postat
2 minuter sedan sa Neosus:

Frågan är: Syns kinesiska muren från rymden?

Det har ingenting med någonting att göra men men DOCK så viktigt att veta för jag har inte kollat...

Östtyskorna syntes nog i alla fall har jag hört.

Postat

Jag har varit i Berlin när jag var barn. Man åkte genom dåvarande Östtyskland till Västberlin. Morsan var tillsammans med en Vilfred och vi hälsade på hos hans morsa. Minns inte så mycket mer än att det såg väldigt dystert ut i hennes lägenhet. 

Postat
1 minut sedan sa slejnard:

Jag har varit i Berlin när jag var barn. Man åkte genom dåvarande Östtyskland till Västberlin. Morsan var tillsammans med en Vilfred och vi hälsade på hos hans morsa. Minns inte så mycket mer än att det såg väldigt dystert ut i hennes lägenhet. 

Finns en del väldigt intressanta dokumentärer på SVT Play som handlar om Östtyskland, livet där och de som försökte fly till väst. Ja, torftigt värre. Väldigt stasigrått.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.