Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

NU snackar vi!

Eller ja alltså vi snackar ju inte men jag menar att vi Snackar nu! 

Eller ja!

Alltså!

Grillat är grillat!

Helt enkelt!

Mer än sådär behöver man inte säga!

Hej!

Postat
2 timmar sedan sa slejnard:

[…] Nåt så inni hästväg fast det var älgfransyska. Mycket mört. Alltså inte fisken mört men mört. […]

Jamen för i helvete karl; bestäm dig! Först är det häst fastän det inte var det utan älg (som kan vara en fransk älg men det framgår inte) för att sedan svänga 180 grader och bli fisk av alltihopa.

GE MIG EN OZTH! NU!!!!!!

Alltså, det här måste vara det mest förvirrande jag läst sedan igår…

1 timme sedan sa Fidden:

Här blev det nån slags "bröd" jag gör av avokado, ost och ägg. Lite tahini och ruccola på det. 

Oj! Låter spännande!

• Haha 1
Postat
1 timme sedan sa slejnard:

Piteå igen!

”På’t igen” heter det.

• Gilla 1
Postat (redigerat)

Varsågod!

Det var länge sedan jag skrev någon film/TV-serie recension så.... 

Hinsehäxan SVT Play.

Hinsehäxan är en miniserie i två delar som hade premiär 2012, inspirerad av en bok med samma namn. Den i sin tur var skriven av Lillemor Östlin och är självbiografisk. 

Växeltelefonisten och två barns mamman Östlin hamnar i obestånd och hamnar i Stockholms nattklubbs värld samt drygar ut sin dåliga ekonomi som prostituerad med bl a, dåvarande justitieminister Lennart Geijer som kund.

Därefter följer en brokig karriär med stölder, narkotika och bedrägerier. Fängelsevistelser kommer som på beställning som påföljd.

Man får se både boken och denna serie som en något kryddad anrättning. Inga bevis finns att Östlin någonsin hade Geijer som kund men tanken kittlar med tanke på skandalen "bordellhärvan" som uppdagades senare. Hon menade dock själv att hon inte var inblandad i just den, även om hon kände de inblandade, såsom bordellmamman Doris Hopp.

Bra gjort, scenografin och de 60-70 tals tidstypiska attributen finns här. Med ett skandalöst undantag. Vid en fritagnings scen viftar Lillemor Östlin med en Glock (som uppfanns 1983). En pistol modell som inte fanns vid tiden då serien utspelar sig (60-70 talet). Rätt så märkligt egentligen men en grav scenografi miss som en vapen tok som jag reagerar kraftigt på nu när de fått det mesta andra på plats.

Skådespelar insatserna är riktigt bra. Med toppnamn som Vera Vitali som Östlin, Göran Ragnerstam, David Dencik, Joel Spira och Maria Kulle.  

Bra skit. Den här kom ju 2012 så för de i likhet med mig som missat den är den klart sevärd.

3/5 amfetaminpiller.

Redigerat av Dark Of Light
  • Gilla 1
Postat
11 minuter sedan sa Dark Of Light:

Det heter också; "en traktor, flera traktors". 

[…].

”Traktera” heter det.

Postat (redigerat)

Befinner mig f n på norra Öland btw.

IMG_3624.jpeg

Redigerat av CHAE
  • Gilla 2
Postat
16 minuter sedan sa Dark Of Light:

Självklart! Det finns ju till och med pannor till det!

Korrekt. Pyttipanna exempelvis.

Postat
10 minuter sedan sa Dark Of Light:

Du menar pittipannan givetvis.

”Enhörning” heter det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.