Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
11 hours ago, slejnard said:

Jag gjorde såhär: 

Brygg en kaffekanna med kardemumma och kanel. Tillsätt vaniljsocker och sirap och en skvätt mjölk. Smak är där och nu kyls det till eftermiddagen 😋

Jag har fuskat och köpt färdig på tetra 🤫

Annons
Postat (redigerat)
6 timmar sedan sa slejnard:

Har bilen på lagning av krockskada så vi tar oss int till affären.

Har det krockats!? 🙁

... den frågan är ju jävligt dum. Hur fan får man annars krockskador... d_coffee.GIF

Redigerat av Dark Of Light
Postat
4 timmar sedan sa Dark Of Light:

Har det krockats!? 🙁

... den frågan är ju jävligt dum. Hur fan får man annars krockskador... d_coffee.GIF

ja en helt onödig grej och helt mitt eget fel. Rullade in mot postlådan som dessutom är fastsatt på en stor fyrkantig sten. Det tog på stenen så ljuslyktan på bilen måste riktas tillbaka. 

morn å KPD 

Postat

He skööönt med värme☀️

Skämt åsido; hydrera!

Postat
3 timmar sedan sa slejnard:

He 🥵 varmt idag å! 😁🌞

Ja d e d d e!

11 minuter sedan sa CHAE:

He skööönt med värme☀️

Skämt åsido; hydrera!

Cirkulera!

Postat

Takfläkt. Buy one! En av mänsklighetens mer ouppskattade uppfinningar. Gör så mycket nytta och är dessutom ur vägen. Svindyra för det mesta när man väl hittar de i butik men klart värt pengarna när det är såhär!

Postat (redigerat)

Ja, just to clarify, inte fan går temperaturen ner med bara en fläkt, det säger ju fysiken... eller om det var fasiken..? Hur som helst, det känns svalare. En jeffla skillnad som upplevs som ett par/tre grader iaf. Njutbart, speciellt om man ska sova, den går runt hela natten på lägsta fart. Det finns ett par växlar till men om man håller sig hyfsat overksam fysiskt så funkar det. Vore omöjligt att sova annars.

Har en hyfsat avancerad pelarfläkt också som jag ärvde av min salig mor, men den har jag inte provat än. Har också en herrejösses golvfläkt med orkanstyrka men den låter mycket, men är väldigt effektiv.

Så... AC då DoL? Ja, har haft en portabel golvmodell back in the day. De låter mycket, så användning i sovrum är tveksamt men det finns ju hörselproppar... Portabel AC är dock är bäst inom begränsade utrymmen.

Ett problem är ju utloppet för varmluften. Varmluft omgivande omvandlas till kall, den varma luften måste ut någonstans. Fixade det i min gamla lägenhet genom att göra en insats i frigolit liknande isoleringsmaterial som jag monterade i  fönsteröppningen (ofta i äldre lägenheter har man ett stort fönster samt ett smalare precis bredvid) med ett hål till slangen till "varmluftsutloppet".

Så, jag öppnade smala fönstret, stoppade i min noggrant utmätta insats med hål i fönsteröppningen. Stack genom utloppsröret genom det lika noggrant utmätta hålet och voilá.

Kyla utan varmlufts insläpp in i lägenheten.

Ett problem där ÄR ju att i en lägenhet (eller hus för den delen) så kommer det att sippra in varm uteluft oavsett hur man gör. Så ett begränsat utrymme/rum så går det hyfsat men det är inte perfekt.

Såååå... Jag har landat i att en takfläkt is teh shaight for now.

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Vilken frisk fläkt av inlägg här i tråden btw, man känner ju kylan bara genom att läsa de! Ovanligt med tanke på att jag är en demon och drar helvetisk lavavärme genom mig annars!?

Postat (redigerat)

Min golvfan väsnas men int så farligt ändå men fonkar rätt så bra ändå! 3 lägen är det på den och jag har max nu!

Redigerat av Neosus
Jefla svenskat!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.