Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Dom bah vahettere gjorde så dåra och då lixom ba sade dom att bah ÖÖÖÖööh lixom vahettere dom bah fan alltså och då sa vi lixom att va gör´ö lixom och DÅ vahettere ba lixom jadå så äre lixom! 

Redigerat av Neosus
Stavfle
  • Förbryllad 1
Postat

En djävla sinuskurva det där med semester beroende på hur lång den är förstås.
Ja semestern alltså.

I början går man upp tidigt på morgonen av gammal vana. Man blir också småtrött hyfsat tidigt på kvällen. Efter ett tag börjar man vända på dygnet, antingen mer eller mindre helt om, eller bara så att man lägger sig supersent och går upp runt lunchtid.

Man tror sig få mer gjort på detta vis, eller åtminstone få mer gjort genom att göra mindre än vanligt fast under längre tid, men det stämmer ju förstås inte.

En annan teori som man levt efter sedan barnsben är ju att allt roligt händer senare på kvällen/natten.

Men sedan kommer ju förstås verkligheten ikapp...

Semesterveckorna går i rasande fart, plötsligt har hälften gått och inte fan har man fått något gjort. Å andra sidan kan man ju hävda att man inte ska göra något under sin semester för det gör man ju vanligtvis. På så vis får man sin återhämtning. Sista veckan får man kämpa med att komma i rätt dygnsrytm, sitt "jobbmode" igen.

Sedan står man plötsligt där i hallen. Första arbetsdagen efter semestern...

Fullständigt utarbetad och skit trött...
- Jaha, vad har du gjort under semestern då?
- Ehh... Ja, du... boredom.GIF

• Gilla 2
  • Haha 1
Postat

Juli imorgon. Ska bli olidligt varmt. Sen 5 grader varmare på onsdag. Kanske blir tvungen att bada. 

• Haha 1
Postat
12 timmar sedan sa Fidden:

Screenshot_20250630-111311334 (1).jpg

😳

WAS?! Är det någon smartwatch-grej eller med vad och hur analyseras sömnen? Och framförallt, hur har de analyserat sömnen hos alla djur? 

Postat
5 timmar sedan sa Linus:

😳

WAS?! Är det någon smartwatch-grej eller med vad och hur analyseras sömnen? Och framförallt, hur har de analyserat sömnen hos alla djur? 

Ja jag investerade i en billig klocka för att kunna investera min semester-energi inför hösten. Så nu vet hela Kina allt om mig, vad de nu ska med den informationen till.

I övrigt gick det väl till såhär ungefär gissar jag.

output.jpg

• Gilla 1
Postat
10 timmar sedan sa Dark Of Light:

En djävla sinuskurva det där med semester beroende på hur lång den är förstås.
Ja semestern alltså.

I början går man upp tidigt på morgonen av gammal vana. Man blir också småtrött hyfsat tidigt på kvällen. Efter ett tag börjar man vända på dygnet, antingen mer eller mindre helt om, eller bara så att man lägger sig supersent och går upp runt lunchtid.

Man tror sig få mer gjort på detta vis, eller åtminstone få mer gjort genom att göra mindre än vanligt fast under längre tid, men det stämmer ju förstås inte.

En annan teori som man levt efter sedan barnsben är ju att allt roligt händer senare på kvällen/natten.

Men sedan kommer ju förstås verkligheten ikapp...

Semesterveckorna går i rasande fart, plötsligt har hälften gått och inte fan har man fått något gjort. Å andra sidan kan man ju hävda att man inte ska göra något under sin semester för det gör man ju vanligtvis. På så vis får man sin återhämtning. Sista veckan får man kämpa med att komma i rätt dygnsrytm, sitt "jobbmode" igen.

Sedan står man plötsligt där i hallen. Första arbetsdagen efter semestern...

Fullständigt utarbetad och skit trött...
- Jaha, vad har du gjort under semestern då?
- Ehh... Ja, du... boredom.GIF

Idag gick jag upp innan fem. Har en tendens att gå till sängs mycket bättre tid under semestern, för att min ena hjärncell inte behöver vara trotsig längre då. Så fort det är jobb envisas den med att försöka hävda att det minsann inte är nån utomstående auktoritet som bestämmer när jag ska lägga mig.

I alla fall var sömnkvaliteten enligt uppgift utmärkt, men lite för kort. Kanske som en bäver?

Idag behöver jag tyvärr meddela er att kaffet är slut och affären öppnar inte förrän kl 9. Finns kanske svindyrt kaffe i den obemannade butiken på hörnet, men jag tror det får bli te idag istället.

• Haha 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.