Jump to content
Annons

Ej namngivet, osmältbart födoämne.


  

16 röster

  1. 1. Ej namngivet, osmältbart födoämne.

    • 5
      2
    • 4
      6
    • 3
      3
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Ska man behöva döpa skiten? 😄

ARTIST/GRUPP: Bestefar

LÅTLÄNGD: 3:44

KOMPOSITÖR: Bestefar

PRODUCENT: Bestefar

EV. MEDVERKANDE: Bestefar

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,13 mb

STATUS: Okänd.

LÅTLÄNK: Klicka häromkring.

Första låten färdig sen jag fick i ordning datorn i förra veckan. Vill veta vad ni tycker om låten, behöver hjälp med mix och tips om arret.

Redigerat av Jocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)

Kan inte säga något konkret om mixningen med tanke på det system jag lyssnar genom nu, men det låter som om det behövs lite jobb på den punkten. Annars gillar jag den här låten skarpt 😳 Får återkomma om mixningen, annars finns det oerhört många andra här på forumet som kan bidra med synpunkter värda att ta till sig 😄🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min typ av låt så den vill jag inte kommentera, skönt sväng dock.

Dom akustiska kompgitarrerna krockar både med sången och baskaggen så även om dom låter bra så tycker jag att du ska eq:a om dom för låtens skull.

Väldigt fin sång var det också!

Nu får du tycka till om min låt också! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte säga något konkret om mixningen med tanke på det system jag lyssnar genom nu

Samma här. Dvs jag lyssnar genom undermåliga datorhögtalare. 🙂

Men jag gillar den slicka coola stilen!

Men jag irriterar mig något på trummorna. Dels soundet (om jag nu hör vad jag borde höra i pyttesmå datorhögtalare). De är återhållsmma och aningen stela ibland. Plötsligt hoppar dom till och leker Porcaro.

Lite mindre trummor (soundmässigt) och lite mer sammanhängande (fast ändå lekfullt) spel tror jag skulle göra låten gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Kan inte säga något konkret om mixningen med tanke på det system jag lyssnar genom nu,  men det låter som om det behövs lite jobb på den punkten.  Annars gillar jag den här låten skarpt 🙂 Får återkomma om mixningen, annars finns det oerhört många andra här på forumet som kan bidra med synpunkter värda att ta till sig 🙂  😉

Tack ska du ha! Det viktiga är att nån mer än jag gillar låten. :rolleyes:

Inte min typ av låt så den vill jag inte kommentera, skönt sväng dock.

Dom akustiska kompgitarrerna krockar både med sången och baskaggen så även om dom låter bra så tycker jag att du ska eq:a om dom för låtens skull.

Väldigt fin sång var det också!

Nu får du tycka till om min låt också!  😄

Tack för kommentarerna! Kul att du gillar sången! Det var lite oväntat. Jag började lägga sången en oktav upp, men insåg att det här röstläget var klart snyggare. Mixen har sina brister helt klart, men eftersom jag är rätt värdelös på att mixa behöver jag riktigt specifika tips. Plus att jag fegar för mycket med eq:n. Tar inte basen mycket plats?

Samma här. Dvs jag lyssnar genom undermåliga datorhögtalare.  🙂

Men jag gillar den slicka coola stilen!

Men jag irriterar mig något på trummorna. Dels soundet (om jag nu hör vad jag borde höra i pyttesmå datorhögtalare). De är återhållsmma och aningen stela ibland. Plötsligt hoppar dom till och leker Porcaro.

Lite mindre trummor (soundmässigt) och lite mer sammanhängande (fast ändå lekfullt) spel tror jag skulle göra låten gott.

😛

Jag förstår vad du menar, men det är ju omöjligt att inte "leka Porcaro" när man programmerar trummor. 😄

Har du några tips på vad jag ska göra åt att dom är återhållsamma och stela?

Kul att du gillade stilen iaf!

Redigerat av Jocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Fint sväng! :rolleyes: Påminner en hel del om Phoenix "Everything is everything" vilket är bra enligt mening. Låter kompetent

Som någon sa så kanske du skulle jobba lite med eq på gitarren för att minska krockar och höja lite i det högre registret på densamma enl mitt tycke.

Bra röst till denna musik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Fint sväng!  😄 Påminner en hel del om Phoenix "Everything is everything" vilket är bra enligt mening. Låter kompetent

Som någon sa så kanske du skulle jobba lite med eq på gitarren för att minska krockar och höja lite i det högre registret på densamma enl mitt tycke.

Bra röst till denna musik!

Där kom den. 😲

Jag ser det som nåt bra så länge den inte är för lik.

Tack för tipsen!

Edit: Och berömmet!

Redigerat av Jocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta diggas!

Dock så håller jag inte med om att rösten passar. Jag ser framför mig detta som en skön svängig grej a'la timberlake (döda mig inte nu) 😲

detta på grund av dom svängiga gitarrerna som skulle passa bra för damerna att shaka ass till.

Så lite mer sväng i trummorna och strunta i dubbningen av sången (i sånt fall så lägg ett sångspår i mitten också, känns tomt där nu. Jag känner ingen kärna i sången just nu) Lite mer eq vore inte helt fel heller. Är lite väl grumligt i området runt 250-500 Hz just nu känns det som.

bra jobbat helt klart!

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Skitbra låt, men som de andra - sitter på jobbet och lyssnar ur 1" högtalare, så det låter transistor. Bra sväng i alla fall.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Sunkenship (oregistrerad)

Gillar den här låten mer för varje gång måste jag säga. Låter riktigt proffsigt tycker dock att ackgitarrerna i versen/introt tar lite för stor plats och snor plats från din röst som jag är riktigt imponerad av. Skulle sänka dem och spela nåt mer lättsmält souligt på elgitarr. Är även svag för dubbningar. Får lite känslan av Faith no mores "evidence". (kanonlåt)

Ett gediget arbete kan jag bara skriva under på!

Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Sunkenship, Ackegurorna ligger lite VÄL högt enl min mening.

Testa ta bort syntblippandet och lägg på en shaft wahwah gura 🙂

JÄVLIGT snyggt stråkarrangemang!....både ljudmässigt och ur komposition synpunkt. Skitsnyggt!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack ska ni ha allihopa. Får ta och karva lite i gurorna inser jag. 😱

Syntblippandet stannar. 😄 Jag la en wah-wah-gura över hela låten, men tyckte inte direkt den passade nånstans så jag klippte bort nästan allt. Gömde ett litet solo i bakgrunden där nånstans i mitten efter breaket också. 😉

Den akustiska gitarren är en sprucken, ihoplimmad Yamaha med typ 2 år gamla strängar vid inspelningstillfället. 🙂

Och stråkarna är EWQLSO Silver Edition.

Link to comment
Dela på andra sajter

micotto (oregistrerad)

En helt tokig skön rytm i denna låt! Det har du verkligen lyckats med! Arret i stort är även bra - men allt låter väldigt samma!

Ett STORT plus är när stråkarna kommer in, då kommer det där man saknat tidigare i bakgrunden. För att få bukt med detta tror jag man kan leka lite med trummorna och vad de spelar. Nåt måste täcka in i bakgrunden.

Sången är väldigt "mellow", men väldigt skön! Du vet bäst hur du vill ha sången, men jag skulle krispat till den plus sänkt den för att baka in den mer med det andra!

Annars, väldigt intressant!

Keep on working!

emkinsmusic_banner.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå där!

Musikaliskt, låtmässigt och ditt sätt att arrangera upp låten tycker jag är riktigt, riktigt begåvat. Jag skriver det igen.. Musikaliskt, låtmässigt och ditt sätt att arrangera upp låten tycker jag är riktigt, riktigt begåvat!

Jag gillar verkligen det jag hör.

Dock anser jag att nivåerna är lite skumma. Den känns inte så välbalanserad. Sången är väldigt hög, gitarrerna likaså. Som någon nämnde högre upp i tråden känns det som att det är en del grejjer som bråkar om samma frekvenser. Fixas det till så blir det kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...