Jump to content
Annons
  • 0

Folkhögskolor med musik


Keve Soares

Fråga

Tjena! Jag ska gå ut gymnasiet alldeles om någon månad och har ställts inför dilemmat vad jag ska välja. Jag är rätt säker på att jag vill gå folkhögskola men vet inte vart.

Producerat musik har jag gjort sedan 7 år tillbaka och har extremt stort intresse för, men har insett att många produktionsutbildningar är väldigt pop-inriktade och det verkar inte vara det folk jag vill umgås med (om man får säga så). Vill hamna någonstans där jag passar in. 

Jag kollade på några jazzlinjer som verkade väldigt coola, men dessvärre tror jag inte att jag kommer in då jag inte har ensemblekunskapen som krävs. 

Min idealutbildning är hyfsat nära Stockholm (liksom inte Kiruna), musikprogram med i bästa fall någon form av afroamerikansk inriktning och men en skön miljö med unga människor. Jag är helt medveten om att jag behöver göra kompromisser men, ett ideal finns ändå.

Om någon vänlig själ vet något om en passande folkhögskoleutbildning så vore jag så tacksam för svar.

 

//En vilsen blivande student

Link to comment
Dela på andra sajter

3 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

Hallå, kanske är för långt bort men nämner ändå 🙂 

 

Min dotter går på Billströmska folkhögskolan på Tjörn och tycker det är helt toppen, hon bor där, kostar typ 4900 i månaden och ca 1700 extra per termin för lite extragrejer som erbjuds, kanske nåt mer jag glömt av. Det ligger väldigt fint nästan mitt ute i skogen men ändå relativt nära ett litet samhälle med ica, pizzeria, bussförbindelser..

Man kan gå 1 eller 2 år om man vill, min dotter ska även gå andra året.

Man får ju även lite extra pengar som man kan söka om man bor långt bort. Gemenskapen verkar vara grym, de gör konserter, ute och turnerar och det finns lite olika inriktningar, 

 

Här är lite länkar

Billströmska folkhögskolan  https://www.billstromska.fhsk.se/

En konsert de gjorde för några veckor sen som både var live & streamdes 

 

Hoppas du hittar nåt kul du trivs med 🙂 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0
On 2024-03-30 at 15:44 sa skywalker:

Hallå, kanske är för långt bort men nämner ändå 🙂 

 

Min dotter går på Billströmska folkhögskolan på Tjörn och tycker det är helt toppen, hon bor där, kostar typ 4900 i månaden och ca 1700 extra per termin för lite extragrejer som erbjuds, kanske nåt mer jag glömt av. Det ligger väldigt fint nästan mitt ute i skogen men ändå relativt nära ett litet samhälle med ica, pizzeria, bussförbindelser..

Man kan gå 1 eller 2 år om man vill, min dotter ska även gå andra året.

Man får ju även lite extra pengar som man kan söka om man bor långt bort. Gemenskapen verkar vara grym, de gör konserter, ute och turnerar och det finns lite olika inriktningar, 

 

Här är lite länkar

Billströmska folkhögskolan  https://www.billstromska.fhsk.se/

En konsert de gjorde för några veckor sen som både var live & streamdes 

 

Hoppas du hittar nåt kul du trivs med 🙂 

 

Tack för tipset! Ska kolla in! Vet du var man kan söka om pengar för att man söker långt bort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...