Jump to content
Annons
  • 0

En liten undran vad gäller Remastrade cd skivor.


hertingen

Fråga

Hej,

Jag undrar lite över Remastrade cd skivor.
Jag tycker om att köpa cd skivor. Och har på senare tid börjat samla/köpa skivor med diverse artister mycket från 90-talet i olika genrer. Ibland hamnar jag i läget där jag kan välja mellan att köpa Original cd'n från 90-talet (oftast begagnad) eller en Remastrad cd från senare år. Och jag vet inte riktigt hur jag ska välja då. Å ena sidan vill jag ju ha "orginalet" som det lät då, mastrad på 90-talet. Å andra sidan vill jag ju ha en så ny skiva som möjligt för att undvika hack/glitch/repor osv på en begagnad/äldre skiva. Och jag vet inte riktigt hur jag ska tänka om de Remastrade skivorna. Kommer en ny Remastrad skiva att låta bättre än en begagnad Original skiva? Jag vet ju att volymen på en Remastrad skiva kommer att vara högre än på det äldre originalet. Men jag är lite orolig att ljudet/musiken kommer vara mer sönder komprimerad på en Remastrad skiva. Eller är det bara något jag fått för mig? Kanske finns det vissa årgångar av Remastrade skivor jag bör undvika, då det var mest Loudness war? Jag har vissa skivor (original) från åren före och efter 2010 som jag tycker är väldigt jobbiga att lyssna på. Dom låter väldigt pressade. Tänker jag bara helt tokigt? Är det helt enkelt så att Remastrade skivor är bättre. 

Tacksam för svar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

0 svar på denna fråga

Recommended Posts

Det finns ännu inga svar på frågan. Kan du svara?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...