Charlizen Postat 13 maj 2005 Postat 13 maj 2005 ok.. nu vill ja spela in en grej pÄ min dator.. jag behöver mic... och vad mer??? vill ha alla bra tips om köp stÀllen.. bra mÀrken.. allt!! skippa arrogans Ä ironi!!! puss.... charlie
bassman Postat 13 maj 2005 Postat 13 maj 2005 Ska du bara spela in sÄng till fÀrdig bakgrund, eller ska du spela in instrumenten ocksÄ? Har du inget ordentligt ljudkort bör du skaffa det. Idag finns det mÄnga prisvÀrda externa som du ansluter till datorn via USB eller Firewire. Tex M-Audio har nÄgra varianter som inte Àr sÄ farliga i pris. Jag tycker att du ska skaffa en kondensatormikrofon. Den Àr bra pÄ sÄng och funkar Àven bra till att micka upp de flesta instrument. Billig och bra under 1000:- Àr t ex Studio Projects B1.
Lundin Postat 13 maj 2005 Postat 13 maj 2005 Eftersom denna frÄga har varit pÄ tapeten ett flertal gÄnger kan jag rekommendera dig att söka pÄ forumet. InköpsstÀllen i stockholm: Estrad musik - Folkungagatan 54.. prata med Fredrik Gustavsson Deluxe musik - Flemminggatan JAM - Roslagsgatan .med flera För mikrofoner kolla Claes sida hÀr
robertus Postat 13 maj 2005 Postat 13 maj 2005 Lyssna pÄ Demoniqus.. Följ hans rÄd. Kan bara sÀga att mkt hÀnger pÄ vilken kvalitet du vill ha pÄ dina grejer...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 maj 2005 Postat 13 maj 2005 Jag kommer till STHLM snart. Följer med dig till Estrad sÄ du inte blir lurad... Sen gÄr vi pÄ East & brÀnner STIM-pengar. OK? NÄn mer som vill följa med?
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 13 maj 2005 Postat 13 maj 2005 Charlizen sa: ok.. nu vill ja spela in en grej pÄ min dator.. jag behöver mic... och vad mer??? Allt du behöver Àr: * Sneakersamling + soulröst = Danny runt lillfingret
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 maj 2005 Postat 13 maj 2005 maxmaxmax sa: Charlizen sa: ok.. nu vill ja spela in en grej pÄ min dator.. jag behöver mic... och vad mer??? Allt du behöver Àr: * Sneakersamling + soulröst = Danny runt lillfingret ...med allt vad det innebÀr... Men du glömde intresset för Stevie-rariteter. Allt kommer i tretal, vettu.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 13 maj 2005 Postat 13 maj 2005 Danny Cort sa: maxmaxmax sa: Charlizen sa: ok.. nu vill ja spela in en grej pĂ„ min dator.. jag behöver mic... och vad mer??? Allt du behöver Ă€r: * Sneakersamling + soulröst = Danny runt lillfingret ...med allt vad det innebĂ€r... Men du glömde intresset för Stevie-rariteter. Allt kommer i tretal, vettu. Charlizen: SjĂ€lv tycker jag det Ă€r tusen gĂ„nger coolare att spela in med det ljudkortet du redan har i datorn. LĂ€gg pengarna pĂ„ soultolvor och sneakers istĂ€llet. Högtalare? Dumb Dan pĂ„ forumet slĂ€pper grymma hits som mixas i vanliga smĂ„ plastiga högtalare. Och sĂ„ en budgetsĂ„ngmikrofon med nĂ„gon billig förstĂ€rkare. VĂ€rlden Ă€r din đ ( Vill man vara ett snĂ€pp trĂ„kigare sĂ„ kör pĂ„ det hĂ€r: ) * Audiophile 24/96 * Shure sm58 * Behringer tube ultragain
Danny Cort (oregistrerad) Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 maxmaxmax sa: Danny Cort sa: maxmaxmax sa: Charlizen sa: ok.. nu vill ja spela in en grej pĂ„ min dator.. jag behöver mic... och vad mer??? Allt du behöver Ă€r: * Sneakersamling + soulröst = Danny runt lillfingret ...med allt vad det innebĂ€r... Men du glömde intresset för Stevie-rariteter. Allt kommer i tretal, vettu. Charlizen: SjĂ€lv tycker jag det Ă€r tusen gĂ„nger coolare att spela in med det ljudkortet du redan har i datorn. LĂ€gg pengarna pĂ„ soultolvor och sneakers istĂ€llet. Högtalare? Dumb Dan pĂ„ forumet slĂ€pper grymma hits som mixas i vanliga smĂ„ plastiga högtalare. Och sĂ„ en budgetsĂ„ngmikrofon med nĂ„gon billig förstĂ€rkare. VĂ€rlden Ă€r din đ ( Vill man vara ett snĂ€pp trĂ„kigare sĂ„ kör pĂ„ det hĂ€r: ) * Audiophile 24/96 * Shure sm58 * Behringer tube ultragain Soultolvor & sneakers. That's just me. Men STIM-pengarna rĂ€cker till lite kĂ€rlek ocksĂ„. Charlie, vi skiter i Estrad. Följer du med till London istĂ€llet? Turnkey Ă€r bra mycket billigare Ă€n STHLM's musikaffĂ€rer... NĂ„n som följer med?
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 Danny Cort sa: Charlie, vi skiter i Estrad. Följer du med till London istÀllet? ..filmmusiken börjar strÄkar nÀr de sÀtter sig i planet. Sen vÀnder sig Danny mot Charlie och sÀger: This is the beginnning of a beautiful friendship
sixties Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 NÀr planet landar i London sÀger danny: Du nu sticker vi till Soho, En sjuksköterske uniform till dig och lÀder kallingar till mig sÄ har vi scenklÀder ocksÄ. The saga continues...? Till Charlizen: sök pÄ hemstudio och vilsen mamma sÄ hittar du mÄnga bra tips pÄ en första hemstudio
Danny Cort (oregistrerad) Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 maxmaxmax sa: Danny Cort sa: Charlie, vi skiter i Estrad. Följer du med till London istÀllet? ..filmmusiken börjar strÄkar nÀr de sÀtter sig i planet. Sen vÀnder sig Danny mot Charlie och sÀger: This is the beginnning of a beautiful friendship à hh... Casablanca.
Neosus Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 maxmaxmax sa: Danny Cort sa: maxmaxmax sa: Charlizen sa: ok.. nu vill ja spela in en grej pĂ„ min dator.. jag behöver mic... och vad mer??? Allt du behöver Ă€r: * Sneakersamling + soulröst = Danny runt lillfingret ...med allt vad det innebĂ€r... Men du glömde intresset för Stevie-rariteter. Allt kommer i tretal, vettu. Charlizen: SjĂ€lv tycker jag det Ă€r tusen gĂ„nger coolare att spela in med det ljudkortet du redan har i datorn. LĂ€gg pengarna pĂ„ soultolvor och sneakers istĂ€llet. Högtalare? Dumb Dan pĂ„ forumet slĂ€pper grymma hits som mixas i vanliga smĂ„ plastiga högtalare. Och sĂ„ en budgetsĂ„ngmikrofon med nĂ„gon billig förstĂ€rkare. VĂ€rlden Ă€r din đł ( Vill man vara ett snĂ€pp trĂ„kigare sĂ„ kör pĂ„ det hĂ€r: ) * Audiophile 24/96 * Shure sm58 * Behringer tube ultragain Fast skippa den dĂ€r Behringer tube ultragain grejen. Varför ska man ha en sĂ„n om man skaffar en dynamisk mick som 58:an dĂ„ den inte behöver phantommatning? Varför pajjat soundet dĂ„? sm57 Ă€r annars en annan mick som jag rekomenderar. Dessutom billigare.
Pluffo Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 Ja, eftersom man behöver nÄgon slags förstÀrkning jö! Annars lÄter det ju typ apa. AzzÄ.
Neosus Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 AssĂ„ bah jag kom pĂ„ det nu ocksĂ„....att man behöver förstĂ€rka signalen Ă€ndĂ„. Stoppade in min 57:a i min preamp oxĂ„ för att fĂ„ det att lĂ„ta bra. SĂ„ köp en Preamp oxĂ„. Men köp inte Behringer. Köp en Alto istĂ€llet............ ...................................................... ö....... och sĂ„ köp en stormembrans mick. Finns billiga sĂ„dana oxĂ„. Typ. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.