Wille22 Posted February 9 Report Share Posted February 9 Kan man ha dynamisk EQ (ozone 10) på sången och sen använda dynamisk EQ (ozone 10) när jag mastrar hela låten utan att det blir strul där? Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 vayzeria Posted February 9 Report Share Posted February 9 Inte den som mastrar....Men i den benämningen så används det inte så hårt med eq m.m. är ju mest en balans och jämnhet och limma ihop det hela. Men det är ju lite känsligare med dynamisk eq också. Beror på hur mixningen låter. Är det bra dynamik så är det nog att föredra en annan eq. Bara min reflektion och tanke med väldigt lite kunskap om mastering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Anders F Posted February 10 Report Share Posted February 10 Självklart kan du ha dynamisk eq vart du än vill i din signalkedja. mvh anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Wille22 Posted February 10 Author Report Share Posted February 10 (edited) Ok...är ju en hel vetenskap detta område...Har inte haft ozone 10 så länge med det lyfter låtarna när jag använder den.. Edited February 10 by Wille22 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Linus Posted February 12 Report Share Posted February 12 Inget strul alls! Du kan använda Ozone även på kanaler, inte bara vid mastring. En dynamisk eq besparar dig mycket arbete vid automatisering av eq. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Question
Wille22
Kan man ha dynamisk EQ (ozone 10) på sången och sen använda dynamisk EQ (ozone 10) när jag mastrar hela låten utan att det blir strul där?
4 answers to this question
Recommended Posts