Jump to content
Annons

Feedback på låt


Atlas

Recommended Posts

Tjena allihopa! Det här kommer att bli mitt första inlägg här. Det är nämligen så att jag för precis bouncade ner en låt jag blev klar med och skulle behöva lite feedback på den. Vet inte om mixningen och låten i huvudsak håller. Är dock själv ganska nöjd, iallafall med droppet och buildupsen. När jag mastrade denna jämförde jag den med en annan låt för att höra skillnaderna och tyckte mig inte höra så mycket. Men skulle väldigt gärna vilja veta vad ni anser också här på forumet:))

PS spola fram 1 min om ni vill skippa introt (extended version) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
20 timmar sedan sa mixamannen:

Jag sitter och väntar på att det ska lyfta och sticka iväg....en fet grej som typ aldrig kommer....skulle även vilja ha sång....men som sagt, du saknar en del av låten, det viktigaste.

Njaa, asså förstår typ inte riktigt vad du menar. Tycker verkligen jag fått till droppet bra och när jag spelat upp det för andra så har vissa av de sagt att de fått gåshud. Därför så stor kontrast när du säger att låten saknar det viktigaste. Kan du utveckla mer och gärna ge annan feedback också på vad som också är bra? Vad tycker du om melodin, arpen, arrangemanget etc??

Låten jag jämfört med som instrumental är alessos heiress of valentina. hans remix alltså. Och enligt mig händer lika mkt hela tiden kontra min jämfört med hans instrumentala remix så blir ganska förvirrad av hur du menar?? Snälla utveckla

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan sa slejnard:

Tycker att mixamannen gav bra feedback. Lägg lite mer själ och hjärta i låten. Behöver inte vara perfekt men några väl valda ord/sång här och där skulle göra susen. 

men förstår inte riktigt vad ni menar med att det inte händer ngt i låten etc??

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan sa slejnard:

Så menade jag inte. Du är på rätt spår och duktig på det du gör. Bara ett litet tips hur du kan ta det en nivå till. En bra stadig grund så bra jobbat! 👍🏻

Tack för att du tycker att jag är duktig. Skulle du kunna lista lite grejer jag skulle kunna förbättra i låten för har suttit så mycket själv för att kunna höra de sakerna..

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan sa Atlas:

Tack för att du tycker att jag är duktig. Skulle du kunna lista lite grejer jag skulle kunna förbättra i låten för har suttit så mycket själv för att kunna höra de sakerna..

Nä inget specifikt. Tänker att du kan pröva dig fram i takt med att du gör mer musik och låtar. Lycka till! 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa slejnard:

Nä inget specifikt. Tänker att du kan pröva dig fram i takt med att du gör mer musik och låtar. Lycka till! 

okej men förstår verkligen inte vad som behöver förbättras i den här för tycker den funkar som isntruemntal om man tänker på feedbacken kring sång på den. Kan du säga nåt du tänkte på som behöver förbättras??

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan sa mixamannen:

Alla kan inte ta kritik….

 

Tar väldigt gärna emot kritik men du sa bara att inget hände och att låten saknade det viktigaste. du gav mig inga direkt exempel på vad jag skulle kunna ändra och titta på i stil med "bra dropmelodi men försök fyll ut det mer elr något". kritik handlar om att ge konstruktiv kritik så att den andra personen förstår och kan ta till sig...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan sa mixamannen:

Jag lyssnade igen nu och jag måste säga att låten är perfekt. Det finns nog inget att förbättra överhuvudtaget faktiskt. 

du måste väl inte bli otrevlig? Du måste förstå att när man suttit i flera timmar med en låt tappar man sinnet för att höra vad som kan förbättras. då är det väldigt bra att ha någon annan med fräscha öron som kan säga direkt vad som behöver förbättras... med konkreta tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tycker det finns en bra grundidé, men den kan förbättras med ett leadelement som mixmannen sa, och lite arr samt mycket produktion.

 

Tycker det saknas djup i låten, att ett större längre reverb behövs.

Introt låter extremt torrt, det kommer in element som har reverb man hör men när de försvinner saknar låten djup.

det kommer in i buildupen innan droppet.

själva droppet i sig låter fett och dynamiskt

men om du jämför med Avicii tex som du kanske har i åtanke så finns en tydligare lead/trallmelodi i Levels än vad det gör i din

du har ett arp, ett annat ljud som båda skulle kunna vara lead om melodin blev lite bättre

clapet låter för mkt vänster och är lite för svagt för min smak.

men största grejen förutom melodi är för mig reverb.

du är nåt på spåren men det behövs mer av ovanstående

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...