Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hittade en Powerbook för 15000kr. 1,5ghz, 768ram, 80gb hårddisk, en firewire o 2 usb. 15" skärm mm.

Är denna värd 15000kr?

Är den tillräckligt kraftfull för att använda som musikdator. ca 24 kanaler kräver jag att den ska palla med vissa effekter.

Måste veta snarast om jag ska köpa den!

Annons
Posted

Jag vill nog ha bärbart ja. Jag tänkte skaffa ett sånt dära Firewire ljudkort sen.

Posted
Jag vill nog ha bärbart ja. Jag tänkte skaffa ett sånt dära Firewire ljudkort sen.

Det låter ju rimligt. Då ska den nog klara av det du tänker pyssla med utan problem. Nypriset på en sådan är ju 18.800 med 512 i RAM-minne så känner du att du kan lita på säljaren och att det finns garanti osv kvar så är det ju bara att köra 😎

Posted

Men vad kostar det att öka ram-minnet egentligen? Visste inte att nypriset var så lågt på denna dator. Detta fick mig o tänka om.

Posted
Men vad kostar det att öka ram-minnet egentligen? Visste inte att nypriset var så lågt på denna dator. Detta fick mig o tänka om.

Apple har ganska nyligen sänkt priserna så det är inte så konstigt 😎

om du uppgraderar via Apple så kostar det 1400:- extra för 1 Gb sammanlagt men det går garanterat att hitta billigare 🙂

Posted

ok. det var ju inte så farligt. Tror jag skippar den där för 15000kr. Tror du att man kan hitta billigare snart framöver?

Posted
ok. det var ju inte så farligt. Tror jag skippar den där för 15000kr. Tror du att man kan hitta billigare snart framöver?

Jadå absolut!

Dom släpper ju sina Powerbook G5 i höst så då lär priserna på G4:erna sänkas rätt rejält.

Frågan är om du orkar vänta så länge? 😎

Posted

hehe, ja det är ju frågan. 😎 Får ta mig en funderare helt enkelt. Tack för hjälpen!

Posted
hehe, ja det är ju frågan. 😎 Får ta mig en funderare helt enkelt. Tack för hjälpen!

Va så lite så 🙂

välkommen förresten ifall jag missat din medlemspresentation (ifall du gjort nån?) 🙂

Posted
Dom släpper ju sina Powerbook G5 i höst

Var kommer den informationen ifrån? Ingenting har sagts, annat än spekulationer på det området, vad jag vet.