Jump to content
Annons

Söker feedback


Recommended Posts

Hallä,

 

Jag letar efter lite feedback på den här låten som jag nyligen avslutade. Jag skulle älska all ärlig feedback så att jag kan lära mig att göra bättre musik. Men ja, all feedback i allmänhet skulle vara utmärkt.

 

Jag har bifogat WAV-filen för låten för alla som vill kolla in den för att ge feedback.

Filtyp: MP3
Längd: 2:40
Filnamn: MP3Demo

 

Tack till er som vill hjälpa till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gött pump när den kommer igång. I början är det dock en syntgrej som ligger i en annan tonart jämfört med resten. Den undrar jag hur du kunde lämna kvar när resten av låten bevisar att du inte är tondöv.

Förutom den låter det bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, Fidden said:

Jaha, ja då är det nog den. Men ostämt upplever jag det inte, mer att de där långa tonerna som sjungs i c# kanske skulle vara c istället, för att passa in i tonarten.

 

Åh, det är imponerande hur du hittade nyckeln. Ja, jag ska försöka ändra det från C # till C och se om det passar. Tack för din feedback.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter bra generellt!

Drog in filen i reaper för att analysera lite närmre
Filen klipper, tänk på att ha 1-2 db peakheadroom när du gör en mp3 eller skickar till streaming/video/youtube (de gör liknande konverteringar) annars får du såkallade intersample peaks, inte dödligt men ville bara berätta 🙂 

Ljudmässigt är det bra, framförallt lite muddy runt 83hz som jag reducerade med 3 db, detta var typ det enda uppenbara bristen, bra jobbat! Sen putsade jag lite allmänt på ljudet här:

Quick master, ha i åtanke att jag mastrar en mp3:a som klipper, som blir en mp3:a här igen, så man kan nog få till ljudet lite bättre med en fin wavfil 😉

 

 

Allt gott!

Casper

 

Redigerat av Casper Bjerkehagen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 1/30/2022 at 10:24 PM, Casper Bjerkehagen said:

Think it sounds good in general!

Pulled the file into reaper to analyze a little closer
The file cuts, remember to have 1-2 db peakheadroom when you make an mp3 or send to streaming / video / youtube (they do similar conversions) otherwise you get so-called intersample peaks, not fatal but just wanted to tell you 🙂 Sound-wise 

it is good, especially a bit muddy around 83hz which I reduced by 3 db, this was kind of the only obvious shortcoming, well done! Then I polished the sound a bit in general here:

Quick master, keep in mind that I master an mp3 that cuts, which becomes an mp3 here again, so you can probably get the sound a little better with a nice wav  file 😉

 

 

All's Well!

Casper

 

Hej! Jag är så ledsen för det sena svaret, eftersom jag har varit på semester.

Jag kan inte tacka dig tillräckligt för ditt svar och den hjälp du har gett mig!!! Jag kan inte tacka dig nog. Tack så mycket.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ett intressantare trumkomp efterlyses. Det envetna "diskodunkandet" är hopplöst omodernt. En varierad bastrumma vore på sin plats. Jag stör mig inte av något ciss. Det (sången?) i början av låten ger en spännande mystik. Välspelad låt.

Redigerat av Flizzaff
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...