Jump to content
Annons

Genre som glöms bort ?


Sketabra  

11 röster

  1. 1. Sketabra

    • JA
      3
    • JA
      2
    • JA
      0


Recommended Posts

Satt och lyssnade igenom gamla verk som man gjorde under 'dator tiden' när allt handlade om vem som gjorde snyggaste demo till partyn osv osv .

Lyssna igenom dessa länkar, och säg mig varför musikstilen dör ut? det är ju skitgrymt! 😄

(Observera att SAMTLIGA låtar här är gjorda i Fasstracker2 under år 1999, (32 kanals tracker pgogram) på den tiden, så have patience med det).

Perrra - Dance into MMX (Dreamhack Music Tracker Compo)

Perrra - Get Me

Perrra - Light of heaven

Perrra - Here we go (Ursäkta den GOA rösten i låten haha)

Perrra - La danco de la vento ©opyright Lagoona 2000

Några exempel !

finns ett par 100 till men kan inte lägga ut allt 😄

Lyssna på !

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lyssna igenom dessa länkar, och säg mig varför musikstilen dör ut? det är ju skitgrymt! 😱

För att det låter som musikalisk grynkorv. De enda som får ut något av detta är nog folk som själv höll på med trackers.

Nu för tiden finns det mycket mer kompetenta program som låter så mycket bättre och roligare.

Sorry men detta är lite passé faktiskt.

Låtarna är inte dåliga, men de låter....grynkorv. 😱

Vägrar dessutom absolut att rösta på ja

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna igenom dessa länkar, och säg mig varför musikstilen dör ut? det är ju skitgrymt! 🙂

För att det låter som musikalisk grynkorv. De enda som får ut något av detta är nog folk som själv höll på med trackers.

Nu för tiden finns det mycket mer kompetenta program som låter så mycket bättre och roligare.

Sorry men detta är lite passé faktiskt.

Låtarna är inte dåliga, men de låter....grynkorv. 😱

Vägrar dessutom absolut att rösta på ja

Euhm.. Tror nog inte du fattade länkens syfte.

1) året är 1997-1999

2) jag VET att det finns andra musikprogram (jag använder CUBASE numera)

3) En låt behöver inte vara bättre för att den är gjord i ett 'bättre' program?

4) Jag kan förstå att det låter "illa" för folk som inte var i scenen, som jag vart.

VILL DU HA MER LÄNKAR ? 😄

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är härligt att lyssna till. Sköna harmonier och melodier. Vad gör du för musik idag?

Va gör jag idag.. ja.. liiiiite seriösare musik kanske 🙂

Här är mitt senaste verk, fast långt från klar .. men du kan få en preview 😆

bortse från alla korrupta slut osv 😆

PREVIEW

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Grymt! Synd att denna genre (eurodance) glömms bort, finns de nån som inte tycker denna musik är given på förfester!? Ni snackar om trackers va menas med det? Som ni hör ganska ny på detta me göra egen msuik men alla tips är välkommna =)

Vars köper man eller får tag på liknande eller samma program som man kan göra skön euro av som på den gamla goa tiden 1993-1996 ?

Perrra ville bara informera din "hit" Dance even if you cant är jävligt poppis utomlands även kom på 2:a plats nyss i en omröstning på en eurodance sida om bästa eurolåten mellan 1997-2000!

Keep up the good work!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...