Jump to content
Annons

Studio.se flyttar till ny server


Björn Olsberg

Recommended Posts

I dag planerar vi att flytta sajten till en ny server med större kapacitet än den vi använder nu. I huvudsak är det lagringen som kommer att uppgraderas men även processorprestanda.

Vi kommer tillfälligt att behöva ta ner sajten i samband med flytten, även om vi naturligtvis gör vad vi kan för att avbrottet ska bli så kort som möjligt. Förhoppningsvis inte mer än ett par timmar. Dock kan det ta en stund innan domännamnet har pekats om till den nya servern och den tiden är inget vi kan påverka.

Om jag inte räknar fel så blir detta den sjunde serverflytten för Studio sedan sajten startades i november 2003 🙂

  • Gilla 5
  • Tack! 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har ett tillägg angående uppdateringen,  har märkt att just via telefonen när man skriver så låser sig sidan. Går att skriva några få rader, sedan hänger sig allt och man får stänga ner browsern och gå in igen  på sidan.  Texten du skrivit ligger dock kvar. 

Detta sker endast när jag skriver här på forumet.

Bra jobbat annars med allt. 

Studio har verkligen fått ett uppsving och det märks på nya medlemmar och större aktivitet:-)

//Patrik aka Vayzeria 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Patrik och tack!

Jag vet att vi hade problem med att sidan orsakade problem på mobiltelefoner och i webbläsare fram till några dagar innan serverflytten, vilket berodde på en spelare som vi tillfälligt har plockat bort. Upplever du fortfarande problemet, menar du? När och var (på vilken/vilka sidor) yttrar det sig i så fall?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...