Jump to content
Annons

Sökes: Filmmusiker


Twilight Rider

Recommended Posts

Hej!

Vi är ett par stycken som håller på lite med amatörfilm/ kortfilm och skulle behöva få tag på någon som vill bidra med musik till detta. Budget: obefintlig. Dock ett väl tilltaget utrymme för kreativitet och skaparnöje. Hör av Dig!

/T.R.

Redigerat av Twilight Rider
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad är det för genre på filmen?

Det är rätt viktigt att veta...

Hehe... tänk dig filmen xXx, i den häftigaste action scenen när han ska hoppa med crossen genom elden, tänk er det med bethoven musik... :rolleyes:

Redigerat av Gogg
Link to comment
Dela på andra sajter

Genrerna varierar väldigt väldigt mycket. För en vecka sedan filmade vi materialet till något som ska bli en 5 minuters sorglig historia kring en kille som tänker ta livet av sig. Den ligger på klippbordet men saknar ännu musik. Har även fått tag på ett mycket bra manus som ryms i kategorin thriller, men det finns inga storyboards eller inspelningsplaner klara för detta. För den som känner för något helt annat så har jag en del lättviktiga filmer på tävlingar med radiostyrda bilar... :rolleyes: - dessa skulle också må bra av musik om det finns någon här som vill dela med sig!

Rätt typ av Bethoven till motocross måste kanske inte vara fel, det är väl något man får prova sig fram till. Den som ska skapa musiken får naturligtvis en grovklippt kopia av filmen som hjälp i arbetet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för genre på filmen?

Det är rätt viktigt att veta...

Hehe... tänk dig filmen xXx, i den häftigaste action scenen när han ska hoppa med crossen genom elden, tänk er det med bethoven musik... 😎

Du har inte sett "A Clockwork Orange", va...??

Ludwig Van kan nog betydligt mer än vad du tror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för genre på filmen?

Det är rätt viktigt att veta...

Hehe... tänk dig filmen xXx, i den häftigaste action scenen när han ska hoppa med crossen genom elden, tänk er det med bethoven musik...  😆

Du har inte sett "A Clockwork Orange", va...??

Ludwig Van kan nog betydligt mer än vad du tror.

Är det månne därför jag tycker att Clockwork Orange är bland det sämsta jag sett?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för genre på filmen?

Det är rätt viktigt att veta...

Hehe... tänk dig filmen xXx, i den häftigaste action scenen när han ska hoppa med crossen genom elden, tänk er det med bethoven musik...  😆

Du har inte sett "A Clockwork Orange", va...??

Ludwig Van kan nog betydligt mer än vad du tror.

Är det månne därför jag tycker att Clockwork Orange är bland det sämsta jag sett?

Sett Pearl harbor eller octaman?

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkert fler som är intresserade av att skapa musiken...

Fixa ett ställe man kan dumpa lite exempel på (typ ftp eller dylikt)

sen kan ni göra en topplista där man kan rösta och se filmklipp osv!

...eller inte 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa, det skulle ju vara intressant att se nåt klipp om man ska fundera på att knåpa ihop musik, men det är kanske inte möjligt?

Jag blev genast lite småsugen ialla fall 😎 *hehe*

Filmmusik eller alltid skoj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, och tack för responsen!

Jag har försökt skicka privata mail till de flesta som svarat. Gissar dock att vi nog tyvärr fortfarande är alldeles för amatörmässiga för att vara en tillräcklig utmaning för många av er.

Hittills har jag endast producerat för privat bruk i slutna sällskap och har därför inte behövt bry mig om copyright utan kunnat norpa vilken musik och vilka ljudeffekter som helst. Därför har jag inte heller så mycket att lägga ut på webben. Men nu håller vi som sagt på med nya saker!

Till sommaren hoppas jag att vi ska få tid att spela in en thriller på cirka 10 minuter. Det hänger naturligtvis mycket på att få kalendrarna att gå i lås, men ambitionerna är i alla fall stora som vanligt. Ha en trevlig helg!

/T.R.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...