Jump to content
Annons

iZotope Vinyl v1.9.0 problem (ser bara halva pluggen)


Baztard

Recommended Posts

Vinyl 1.9.0 är en gratisplugg man kan ladda ner om man reggar sig på iZotopes site. Den stöder bland annat FL Studio 20 (som jag använder), men jag har ett rätt jobbigt problem när jag vill använda den. När jag laddar den och vill börja ratta in effekterna så försvinner halva UI:t och jag kan alltså bara se vänstra delen av pluggen men allt till höger på den har försvunnit. Den biten är istället transparent så hur jag än flyttar den lyser allt bakom igenom. De effekter jag vill ställa in ligger alla till höger och jag kan därför inte använda pluggen.

Det enda som fungerar är att starta om FL Studio och starta pluggen igen, men så fort jag stänger ner den och vill gå tillbaks senare och göra ändringar så är problemet där igen. Jag antar att det är directx-relaterat, men jag installerade den directx-versionen som följde med installationsfilen för Vinyl.

Någon som upplevt samma sak och kanske sitter på en lösning?

Har ni lite tråkigt så kan ni alltid se om ni upplever samma problem.
Pluggen går att ladda hem här: https://www.izotope.com/en/products/vinyl.html

Måste dock regga er först.

Jag sitter på en stationär dator som annars klarar av att ha mycket saker igång utan minsta problem och OS:et är Windows 10.

Redigerat av Baztard
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hast haft något liknande problem med någon/ några pluggar när kör mitt Cubase. Nu var det länge sedan jag större på något problem,  men om jag minns rätt så var det något med "temat" i Windows. Var då windows "Aero-theme" som ställde till det. Körde då Win 7..

Kanske inte mycket till hjälp,  men kan kanske vara en början till en lösning? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...