Jump to content
Annons

Kritik önskas. Igen!


Nenne

Recommended Posts

Annons

Lyssnar i mobilen,  lite höga och vassa cymbaler. Dränker större delen än låten.  Gitarren "känns" lite ur synk/otakt. Sången var svår att höra. Så överlag upplevs det  genom mobilen att det är mycket high end och muddigt i låga mellanregistret. Men förstår vad du vill göra med låter🙃😊👍

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, vayzeria said:

Lyssnar i mobilen,  lite höga och vassa cymbaler. Dränker större delen än låten.  Gitarren "känns" lite ur synk/otakt. Sången var svår att höra. Så överlag upplevs det  genom mobilen att det är mycket high end och muddigt i låga mellanregistret. Men förstår vad du vill göra med låter🙃😊👍

Tack för din åsikt. Du har nog rätt i att sången är litet låg och ligger lite fel i EQ. Du har även rätt i allt det andra!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago, -Johan- said:

Har inget att tillägga men rätt skön låt om du får till det.

Tack! Nu kommer jag nog inte att göra så ,mycket mer åt just den här låten (möööjligen gör jag en remix, kanske) men tar med mig all kritik för framtiden!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 hours ago, -Johan- said:

Om du skulle få ner det vassa något skulle det göra stor skillnad bara det. Blir ansträngande att lyssna på som det är nu tyvärr...

Nu gjorde jag det i  alla fall. Ja en remix. Jag vet inte om det blev bättre . . 🙂 .

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter helt klart mycket bättre, nästan gång kan du gärna lämna tidigare version uppe så man kan jämföra.

Är fortfarande något som är lite vasst och ansträngande, dock inte lika mycket, verkar vara sången? Sen är mycket panorerat till höger. Sången skulle jag föredra mer i mitten.

Fixar du de två sakerna så tror jag det skulle göra mycket. Alltså det vassa i sången och panoreringen på den samma. Är ju bara min åsikt förstås.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, -Johan- said:

Låter helt klart mycket bättre, nästan gång kan du gärna lämna tidigare version uppe så man kan jämföra.

Är fortfarande något som är lite vasst och ansträngande, dock inte lika mycket, verkar vara sången? Sen är mycket panorerat till höger. Sången skulle jag föredra mer i mitten.

Fixar du de två sakerna så tror jag det skulle göra mycket. Alltså det vassa i sången och panoreringen på den samma. Är ju bara min åsikt förstås.

 

OK det beror nog på att jag gärna vill ha litet diskant i mixen men jag ska kolla upp det där. Stort tack för att du tog dig tid att svara i alla fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minutes ago, Astronomcion said:

Hade gillat ett lite längre intro som stegvis byggs upp lite!

Haha ja jag funderade faktiskt på det men jag gillar inte alltid långa intron men du kan nog ha rätt i att det blev litet vääääl kort (fyra takter tror jag). Stort tack för din input i alla fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan sa Nenne:

Haha ja jag funderade faktiskt på det men jag gillar inte alltid långa intron men du kan nog ha rätt i att det blev litet vääääl kort (fyra takter tror jag). Stort tack för din input i alla fall!

Inte så mycket input mer än en subjektiv åsikt hehe, men det var så lite så!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Lyssnat lite nu och ger lite konstruktiv kritik 🙂

Minska lite på toppen på rösten så att diskanten inte slår över, förstår varför du gör det för att få ur den ur mixen, men problemet är egentligen mixen.. så minska det först

Sedan, rösten ska vara det som driver låten, bas och trummor är ok i nivå, men dra ner stråkarna rejält, också munspelet är tokigt för högt

Sedan finns lite disonans i musiken, noter som inte fungerar ihop (det gäller även ihop med rösten), kolla igenom så att allt följer och inte bråkar med varandra.

Allmänt, fundera på att ha ett stycke i låten som bryter spåret lite, ett break där du ändrar ackord och struktur för att få lite variation, sedan går tillbaka till refräng. Var inte rädd i värsta fall att minska längden, de flesta låtar jag skriver försöker jag platsa in runt 3-4 minuter.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, Emortal said:

Hej! Lyssnat lite nu och ger lite konstruktiv kritik 🙂

Minska lite på toppen på rösten så att diskanten inte slår över, förstår varför du gör det för att få ur den ur mixen, men problemet är egentligen mixen.. så minska det först

Sedan, rösten ska vara det som driver låten, bas och trummor är ok i nivå, men dra ner stråkarna rejält, också munspelet är tokigt för högt

Sedan finns lite disonans i musiken, noter som inte fungerar ihop (det gäller även ihop med rösten), kolla igenom så att allt följer och inte bråkar med varandra.

Allmänt, fundera på att ha ett stycke i låten som bryter spåret lite, ett break där du ändrar ackord och struktur för att få lite variation, sedan går tillbaka till refräng. Var inte rädd i värsta fall att minska längden, de flesta låtar jag skriver försöker jag platsa in runt 3-4 minuter.

 

Ja du har nog helt rätt med nivåer och EQ. Jättestort tack för din kritik!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...