Jump to content
Annons

Hold on Forever


slejnard

Recommended Posts

Hej Jon!

Håller på med en låt sen ett bra tag. Jag försöker att få den att låta lite oldschool klassisk rock men med lite modern tyngd och "nytänkt" i åtanke.
1.) Är mixen välbalanserad och klar eller grötig och diffus? Vill gärna åt nåt mittemellan...
2.) Vad kan göras bättre? All feedback mottages tacksamt

Hold on forever snutt.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Cool låt. Det första som slår mig är att sången ligger längst bak i mixen, trummor och bas är väldigt dominant. Skulle vara intressant att höra en variant där sången dras upp 3 dB och att även ackordgitarrerna fick komma fram mer. Nu är det naturligtvis väldigt svårt att fixa till detta på ett rimligt sätt med bara en mp3-fil, men gjorde några justeringar mest för att visa åt vilket håll jag skulle vilja dra låten. Med detta sagt tror jag hela klart på att att dra upp sång och gitarr som sagt, eventuellt backa något på överhänget och bas. När detta är åtgärdat blir det lättare att tala om en övergripande balans.

jon_slejnard_fix.mp3

Redigerat av Jon Rinneby
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan sa slejnard:

Har gjort några justeringar...blev det bättre?

 

 

Bra jobbat! Tycker absolut det känns mer enhetligt nu när sång och gitarr kom fram och trummor (överhäng) backade aning.

Mvh Jon

 

Redigerat av Jon Rinneby
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Jon Rinneby låste upp detta inlägg
  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...