Jump to content
Annons

Gitarrfabrikerna kanske kan andas ut


Gäst

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons

Så ingen av alla gura spelare här tycker det här är nåt bra alltså? Eller blir det så där o fy fan jag tar inte i gitarren nåt mer smågrabbar och småtjejer från tjotahaiti spelar bättre än jag som har lirat +30 år.

Eller? Jag tycker det är superkul att kolla

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det tror jag nog inte för med den där talangen så tror jag nog inte simning kommer att ersätta att spela gitarr, kanske komplettera. Dom här ungarna spelar på en nivå som många nutida proffs inte ens klarar av så jag tror det kanske kan vara lite provocerande för många. Dom utvecklas också löpande som man kan se om man kollar upp deras video genom åren. Det finns filmer från där dom är riktigt unga så dom verkar ha hållit på ett tag också vilket jag tycker tyder på ett seriöst intresse för att lira gitarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
5 hours ago, DionHarris said:

Det är väl kanske mer att vi vet att barn skiftar fokus snabbt. Nästa år kanske de tycker att simning är roligare. Typ så.

 

 

 

Jäkla ungar! Han spelar i alla fall fortfarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser inte ut som att hon tänker börja virka eller nåt på lett tag men vilka gardiner det kunde bli och så fort dom skulle bli klara

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

De är väldigt imponerande, men jag blir ledsen också. Jag kunde har varit en av dem ... 

I tyska skolan tryckte de en blockflöjt i käften på oss och såg till att vi alla hatade den så mycket det gick...

Idag köper jag in alla billiga instrument jag kan hitta och har dem ligga omkring så att ungarna kan ha fri lek med dem.

Sen finns det ju Kulturskolan här i Motala, och de gör ett fantastiskt arbete med kidsen ... men visst är det åldersdiskriminering då vuxna få inte gå där, de har inte ens ett 'Jam-room' för väntande föräldrar ... 

Försöker få ihop en studio och en (mobil) scen så att de har nån stans att va och rocka loss ... förlåt, det är ju nu EDM'ma på ... men pga tid&peng så det blir nog framtidsmusik det ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får du kolla efter glittersandaler i storlek 43 så kanske dom inget märker och edmamma slutar bara i förskräckelse om strömmen går. Till och med en jesusknäppare med bara en fisklina kvar låter högre än en androidnalle slut på ström, om man inte kastar smörgås med den för då låter swish swish swish glurp ett tag i alla fall.

Men jag har allt gått på en musikskola och det var åldersdiskriming på högsta nivå och kristen huvudman med en massa annat trams om gud och sånt även om dom hade jamrum för vuxna så du missade inget.

Där fick jag skåda digitaliseringens barndom ta form i skepnad av protools på nån slags ångmaskinsmacintosh och undan för undan urvecklades fl studio och edemamma ur den sörjan om jag förstått det hela rätt. Så allt är mitt fel jag kunde ju ha passat på och snott chippet under morgon mässan eller dunkat lite på den med nån gammal fender.

Jag säger bara Gear4music innan dom slinker ur eu skynda fynda. Själv köpte jag en jättebillig vit cello där som jag tyckter gör sig bättre i vardagsrummet än nån gammal fototavla med gatuvy från långtbortistan från ikea. 

Den kom i en plastcase som funkar som fågelbad också så den är som en sån där swissarmynife lite kan man tycka.

Rocka på och kom ihåg gittarrrrrrr musik, dråger och regelbundna 6 vanor undanhåller ungdomarna från den skadliga sporten och edman. 

Jag dedikerade mitt liv till detta genom att genomgå rockprofilen på valla fhsk på den tiden när sd lyssnade på ultima tule. 

Lite så på nåt vis

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk att ta en kaffe med dig, pop53. Kaffets färg skulle vara appropriering vilket skulle innebära att du vill tala med butiksansvarige. Du skulle skrika, självklart i presumtivt avseende, att ingen får kalla den bruna bakelsen med strössel annat än chokladboll. Du skulle sedan påpeka att det är konstigt att man inte valde fairtradecertifierat Rooiboste. Slutligen hade du börjat gråta högljutt när du hör en svensk traditionell melodi komma från radion i hörnet då det i din mening inte skapar en säker zon för de som inte är vita och har blåa ögon.

Du måste sluta! Du förpestar detta forumet med dina antaganden, jakt efter bråk, moralpredikande, etc. Jag kan inte vara ensam om att känna detta. Vad dina problem är kan jag enbart spekulera om men jag rekommenderar att du tar dem till någon som arbetar med det och lämnar oss andra utanför det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju en jäkla tur att jag inte bryr mig jättemycket om vad just du tycker om nåt. 

Och du det blir inget kaffe glöm det!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...