Jump to content

Recommended Posts

Håller på med en ny låt! Feedback skulle uppskattas. Är relativt stolt över demon fast eq'n och mastern är helt åt pipan. 😄
Det är första gången som jag gör en låt som åtminstonde följer en struktur och inte låter så dåligt enligt mig.. 

Just nu så saknar låten ett intro och ev lite mer dynamik. Är också ganska sugen på att ha vocals i låten men sjunger knappast!!
 Vad är knepen för att göra mera energirik buildup?
Vad kan man göra nu för att gå vidare och göra klart låten?

All kritik tas emot! 

128BPM/Struktur /Intro/Verse/Chorus/Buildup/Verse/Chorus/buildup/Verse/

https://soundcloud.com/tommi-larsson/edm-idea-top-notch/s-BLFIv

Edited by thegrreat1

Tycker den låter lite trevande i melodierna och uppbyggnad. Den behöver lite tydlighet och lite jävlaranamma! :-)

Trumpetljudet håller inte alls tycker jag. Borde bytas ut. Om du fixar bra sång sen så måste du även ha tydligare leadljud. Lite "id". Det saknas helt enkelt nånting som sticker ut. My 2 cents. :-)

Tack för kritiken! Har du nå tips på hur man kan förbättra melodin? Snare och en hel del filtrerat whitenoise skulle väll göra buildupen lite mera spännande? :)

Ska tänka på detta till nästa projekt! 😄

33 minuter sedan, thegrreat1 said:

Tack för kritiken! Har du nå tips på hur man kan förbättra melodin? Snare och en hel del filtrerat whitenoise skulle väll göra buildupen lite mera spännande? :)

Ska tänka på detta till nästa projekt! 😄

För att göra en bättre melodi måste man göra en bättre melodi...:-) Ingen aning, passa på när inspirationen slår till. Det gör den för mig ibland när man minst anar det. Man kan även testa att skriva en enkel melodi, sen byta ackord bakom melodin, då kan det hända en del oväntat. 

Ang. dynamiken på build ups: testa att automatisera! Dynamik och lite liv är det som gör det intressant att lyssna på.