Jump to content
Annons

Döden


Betyg  

13 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      6
    • 5
      0


Recommended Posts

Annons
Du och jag, Alfred.

Detta var en uppiggande sång såhär när man sitter på Söndagen och kanske är lite nere.

Söndags kvällarna känns nog lite bättre nu. När man vet att det finns värre saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Joo.. Tragiskt och gött..

Ok.. Lite omdömmen då.. Mm.. Låtideen funkar.. Sången var verkligen bra..

Men.. Lite väl brusigt va? Och i mitt tyckte lite väl mycket reverb på sången också..

Sången är så bra så våga ta fram den lite mer. Skär stråkarna lite neråt också.. Från 100 Hz neråt kan jag tänka.. Blir lite murrigt i botten annars.

Bra jobbat i övrigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter kanonbra. Din röst får mig att tänka på Thåström. Så fram med den som Hegobald skrev!! 🙂

Sedan tycker jag det saknas 3 saker.

1. intro (nu är det bara kyrkklockor, menar ett mer instrumentalt intro)

2. soloparti

3. outro

Hittas dessa 3 och lägg till så blir det en låt som jag lätt kunde köpa och rekommendera.... 🙂

Måste passa på och fråga vart du hittat kyrkklockorna? Jag har själv en gång letat efter kyrkklockor att använda i en låt, men hittade bara ljudfiler med långt sämre kvalitet än dina.

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Excubator (oregistrerad)

humm.. bara jag som får grymma ebba grön/thåström vibbar av den här låten? iaf vers-biten..

enkel/skön melodigång och härlig text! faen att man inte har band än.. hade ju varit skitgo att köra som lugn punk-cover med en snälldistade gitarr och en skorvlig röst!

Tummen upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker också det påminner lite om Thåström. 😆 .. Skit bra röst..... ´skit bra text.. Kanske lite dovt som någon nämde.. för övrigt kanon! 🙂

Redigerat av Wippe
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte blir man glad... men den får en i stämning att fundera över tillvaron...

Helt enkelt BRA.

Får mig att tänka på SH's gamla skiva Svarta violer. Om du tycker om denna typen av musik lyssna på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...