Jump to content
Annons

MP3-spelare till webbsidan?


wicked_s

Recommended Posts

Hej,

Mitt band har en webbsida. Vi har spelat in en demo som vi tänkte lägga upp på webbsidan. Enklast vore ju att lägga upp helt vanliga länkar till respektive låt, men för att krångla till det lite så hade vi gärna velat ha en sån "integrerad" stilren historia som man ser att många har nuförtiden. Någon som vet ifall det finns färdiga sådana att ladda ner, som man bara behöver editera en aning? De brukar väl vara gjorda i FLASH?

Vore riktigt tacksam ifall någon kunde tipsa om någon ställe där man kan hitta sånt här.

Rock on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

därför att jag har två ljudkort och jag vill oftast spela upp mp3:an på ljudkortet som inte är default i windows. Så vill jag lyssna med en flashspelare måste jag in och ändra i kontrollpanelen => jag skiter i att lyssna öht.

Sen är det ju mycket smidigare att ha låten lokalt på datorn så man kan lyssna på den lite när man vill och ta med den i mp3-spelaren (som jag iofs precis supit bort).

Link to comment
Dela på andra sajter

därför att jag har två ljudkort [...] Sen är det ju mycket smidigare att ha låten lokalt på datorn så man kan lyssna på den lite när man vill och ta med den i mp3-spelaren...

Jag förstår. Det är nog inte så vanligt att man kör med två ljudkort, så det är kanske inte är det första man tar hänsyn till när man lägger upp musik på nätet. Det andra, att kunna lagra musiken på valfritt media, är nog ett vanligare önskemål. Men jag tycker samtidigt att man får respektera artistens/upphovsrättsmakarens/webdesignerns frihet. En flash-spelare är praktiskt om man vill integrera musiken/ljudet i resten av hemsidan. Plus att alla som lägger upp musik, kanske inte vill ge lyssnaren alternativet att flytta över den till valfritt media.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...