Jump to content
Annons

Feeback Behövs !


Bresho

Recommended Posts

HejHej! Skulle vilja ha lite feedback på en låt som jag precis blivit klar med 😛 Jag skulle gärna vilja veta vad ni tycker om min mastering som jag gjort på låten! Jag blir tyvärr som alla andra väldigt uttröttad efter en lång stund framför datorn så har lite svårt att höra defekter till slut 😄 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är ingen expert men bastrumman tycker jag har lite för mycket punch. Beror på genre också såklart men du skulle kunna prova sänka/compressa eller förlänga attacktiden. Just kicken är sån att man lätt bara ställer in nåt "häftigt" i början och sen vänjer man sig och alla ändringar låter konstiga tycker man.

Edit: En grej till, man hör snaren lite vänster-pannad vid sådär 3:35 eller? Tycer det låter lite märkligt.

Redigerat av antor
Link to comment
Dela på andra sajter

Observera att jag aldrig lyssnar på den här typen av musik.


För mig känns det som att bas och baskagge är för smetiga i basfrekvensområdet. Sen kommer inget I mellanregistret, förens uppe i diskanten där typ allt ligger och tävlar om uppmärksamhet. Kolla om du kan EQ bas och baskagge så att de lämnar lite rum åt varandra. Vidare om du kan lyfta ner något instrument ifrån det höga registret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...