Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej...någon som är duktig på Midi ?....har en gitarrförstärkare (blackstar id60) som är Midi kompatibel. Jag använder min bossgt100 som effektenhet samt att styra förstärkarens inställningar med via Midi......problemet är att när jag kör via Midi så händer det ibland att signalen blir bypass och jag får återkalla inställningen igen genom att trycka på bossen igen......vad beror det på ? Hur kan jag felsöka ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hallå....den hoppar inte till ett annat programnummer. vad jag kan se.....utan plötsligt blir tonen ren utan effekt ungefär på samma sätt som tonen sätts i bypassläge när man sätter på stämmapparaten.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Kanske ska prova med ominställning till fabriksinställning och se om det gör skillnad? Är den köpt ny? Har du kvitto kvar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen.....gjorde en factory reset idag...men samma problem.....nej det kan hända mitt när man står och spelar. Använder inga effekter från id60 utan bara från bossen som jag kopplat upp enligt 4cabel metoden.Visste inte man kunde styra effekterna från id60 med bossen.....hur jag man det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...