Jump to content
Annons

feedback :D


Recommended Posts

Annons

Trevlig work in progress. Lyssnar i princip på laptophögtalare så kan inte uttala mig om kvalitén, men det låter ändå bra.

Ska du ha nått halvfett sawtooth-lead med gated reverb över ackorden sen, när droppet kommer? Vet inte om melodierna som finns nu orkar driva hela låten i 1-2 minuter till (den är ju väldigt kort, det är väl inte hela?!), därav frågan. Det låter catchigt men det sticker absolut inte ut. Kan du få till ett extra lager harmonier med en sågtand så kanske det löser problemet.

Vad använder du för DAW?

Redigerat av candybag
Fråga!
Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat hemma nu, och som Kaffekopp skriver behöver kicken sänkas. I alla fall snärten vid 1000-2000hz (eller var den nu hamnar)

Tycker det var lite dåligt tryck i botten dock, boosta snävt runt 60hz? Kanske lite mer kött runt 300hz?

Subben är ojämn och håller inte samma volym genom låten. Det är lätt fixat med automation!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
1 timme sedan, candybag säger:

Har lyssnat hemma nu, och som Kaffekopp skriver behöver kicken sänkas. I alla fall snärten vid 1000-2000hz (eller var den nu hamnar)

Tycker det var lite dåligt tryck i botten dock, boosta snävt runt 60hz? Kanske lite mer kött runt 300hz?

Subben är ojämn och håller inte samma volym genom låten. Det är lätt fixat med automation!

tack för du tog tiden o skriva 😄 förstår doc inte va du menar med att Subben är ojämn ?, menar du att den är för hög i introt ?men kicken håller jag med om nu och har sänkt, doc har jag inte lärt mig bemästra kompressorn eller stereobreddning som kaffekopp1 påpekar än, men jag får kolla på det 😄 

Redigerat av jakob bille
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas du inte sänkte hela spåret med kicken, utan bara tog bort lite på toppen!

Om du har en spectrum analyzer i din DAW så öppnar du den omedelbums! Kör basen (sub, synthar, etc) solo genom hela låten och titta så volymen ligger konstant kring 40-200hz. Där det dippar gör du en volym automation så stycket håller samma nivå. Oftast får man problem med ojämna ljudnivåer på samma spår om man grävt djupt med EQ-pluggar, och speciellt basen eftersom det ryms så många oktaver inom ett smalt spektrum.

Skulle inte rekommendera någon kompressor öht om du inte har full koll på vad du gör 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...