Jump to content
Annons

Trasig USB-eLicenser


Gäst

Recommended Posts

Jag behöver verkligen hjälp. Jag har lagt ner timmar på att läsa på steinbergs hemsida samt googlat .Jag är verkligen usel på engelska och fattar ingenting av det jag har läst. Vet inte vart jag ska vända mig så jag försöker här.

Förra veckan gick min USB elicenser sönder. Jag gick då in på steinbergs hemsida och rapporterade att den var trasig och aktiverade något som heter "zero downtime". 
Jag trodde då att jag kunde använda cubase i 25 timmar tills jag beställt en ny USB licenser. Men så var inte fallet. Idag fick jag min nya USB licenser som jag beställt från en musikaffär och trodde att jag skulle föra över min gamla licens till den. Men icke! Det jag laddade över på den var "zero downtime" Så det verkar som att jag bara kan använda cubase i 25 timmar från och med nu.

Jag ligger redan efter i arbete när jag inte kunde använda cubase förra helgen. Och vill verkligen inte missa en helg till. 

Hoppas någon kan hjälpa mig, Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Om jag inte minns fel så behöver man skicka dongeln till Steinberg som då överför ens licenser till en ny. Men det kanske har ändrats?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte minns fel så behöver man skicka dongeln till Steinberg som då överför ens licenser till en ny. Men det kanske har ändrats?

Jag löste det! Jag fick fylla i ett formulär så skickade dom en ny kod. 

Självklart gjorde jag det på min macbook. Så nu är USB dongeln låst till den. Så nu får jag lösa det problemet istället. Att saker aldrig kan funka! haha

Tack ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

En USB dongle är inte låst till datorn. För vissa licenser kan man ha en soft elicenser och då är den bunden till datorn. eLicenser Control Center har man för att titta på det som finns installerat och flytta licenser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...