ZeroX Postat 27 april 2017 Postat 27 april 2017 Hej! Testade en Helix LT i helgen som var och blev ordentligt besviken. Allt lĂ„ter ju som Line6 brukar göra. Mycket fuzz och ampar som surrar. Hur sjutton kan den fĂ„ sĂ„ bra kritik? Nu satt jag i 2 timmar Ă„ det ger kanske ingen objektiv resumĂ© av produkten, men nja. 11000kr ska ge mer WOW tycker jag och de presets som var i den var vĂ€l tvĂ„ stycken som var okej. Till saken Ă€r att jag har lyssnat i lurar bara, men den ska ju vara gjord för detta!? Sitter mkt som hobbymusiker med Cubase 9 Pro och Wavelab 9 och har en god uppfattning hur ljud ska lĂ„ta. KĂ€nner mig riktigt besviken och vilsen för jag trodde detta var det som skulle ersĂ€tta min gamla Vox Tonelab Ă„ alla dessa pedaler runt den. TĂ€nk en enda bara đ /Miky
slejnard Postat 27 april 2017 Postat 27 april 2017 Har ocksÄ varit nyfiken pÄ helix men inte provat.
Die Hard (oregistrerad) Postat 27 april 2017 Postat 27 april 2017 Det Àr vÀl som vanligt med Line6 att det Àr lÄdorna som Àr problemet. Om du köpt den pÄ öppet köp sÄ lÀmna tillbaka den. Köp en kemper sÄ lÀr du inte bli besviken. Finns ju dÄ och dÄ begagnade pÄ blocket och vend. De som var de verklige inovatörerna pÄ Line6 har lÀmnat för lÀnge sen. Om jag inte minns fel sÄ Àr det dem som gör de högt uppskattade Strymonpedalerna.
ZeroX Postat 28 april 2017 TrĂ„dstartare Postat 28 april 2017 Skönt att det inte Ă€r bara jag som har kĂ€nslan att tycka att det lĂ„ter skit om amparna och simuleringskedjan. Rena ljud gillar jag, men dĂ€r funkar ju Ă€ven en Line6 XT Live đ Jag lĂ„nade den över en helg Ă„ var sĂ„ sĂ€ker pĂ„ att det hĂ€r ska jag ha. Fatta besvikelsen! Yamaha har ju köpt in sig i Line6, men som du skriver sĂ„ har ju de som gjorde sensation med de första POD lĂ€mnat av tyvĂ€rr. Jag tror att Helix passar de som redan har en HD 500 Ă„ som vill fĂ„ lite mer hokus pokus som syntljud mm. Vill ha smidigheten ute pĂ„ mindre klubbar och funderar pĂ„ AX fx8 eller kanske HeadRush. Kemper Ă€r nog bra, men inte pedalform tyvĂ€rr.
Die Hard (oregistrerad) Postat 28 april 2017 Postat 28 april 2017 Okej om det Àr pedalform du verkligen vill ha sÄ satsa dÄ pÄ en AX fx8. Den har fÄtt bra kritik och har lyssnat pÄ exempel pÄ tuben och den verkar vara vÀrt att satsa pÄ.
Neosus Postat 28 april 2017 Postat 28 april 2017 Det finns en remote till Kempern om man vill ha en golvpedal.Â
Die Hard (oregistrerad) Postat 28 april 2017 Postat 28 april 2017 Jo visst men den kostar runt 4000:-. VÀldigt dyrt för bara det. Visst Behringer har en billigare som kostar lite över en tusing. Vet inte vad AX:an kostar men blir den billigare sammanlagt sÄ....
ZeroX Postat 28 april 2017 TrĂ„dstartare Postat 28 april 2017 Skrev ju FX8, menar AX8 đ http://www.fractalaudio.com/ax8-amp-modeler-multi-effects.php Ja, Kemper rinner ivĂ€g med stĂ„lar, men syftet Ă€r att fortsĂ€tta att spela utan lĂ„dor nĂ€r man kör klubbgig. Visst man tappar lite, men det Ă€r Ă€ndĂ„ bekvĂ€mt att slippa slĂ€pa och moduleringen borde idag vara sjukt mkt bĂ€ttre Ă€n för 10Ă„r sedan. Min Vox Tonelab kickar skiten ur mĂ„nga av dessa ampar som finns i Line 6. Visst fĂ„r man ha nĂ„gra pedaler innan, men sjĂ€lva preamp i Vox Ă€r bra mkt bĂ€ttre tycker jag ivf. Kommer avvakta Elevens nya HeadRush sĂ„ fĂ„r vi se...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.