Jump to content
Annons

ZeroX

Recommended Posts

Hej!

Testade en Helix LT i helgen som var och blev ordentligt besviken. Allt låter ju som Line6 brukar göra. Mycket fuzz och ampar som surrar. Hur sjutton kan den få så bra kritik?

Nu satt jag i 2 timmar å det ger kanske ingen objektiv resumé av produkten, men nja. 11000kr ska ge mer WOW tycker jag och de presets som var i den var väl två stycken som var okej.

Till saken är att jag har lyssnat i lurar bara, men den ska ju vara gjord för detta!?

Sitter mkt som hobbymusiker med Cubase 9 Pro och Wavelab 9 och har en god uppfattning hur ljud ska låta. Känner mig riktigt besviken och vilsen för jag trodde detta var det som skulle ersätta min gamla Vox Tonelab å alla dessa pedaler runt den. Tänk en enda bara 🙂

/Miky

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Det är väl som vanligt med Line6 att det är lådorna som är problemet. Om du köpt den på öppet köp så lämna tillbaka den. Köp en kemper så lär du inte bli besviken. Finns ju då och då begagnade på blocket och vend. De som var de verklige inovatörerna på Line6 har lämnat för länge sen. Om jag inte minns fel så är det dem som gör de högt uppskattade Strymonpedalerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att det inte är bara jag som har känslan att tycka att det låter skit om amparna och simuleringskedjan. Rena ljud gillar jag, men där funkar ju även en Line6 XT Live 🙂

Jag lånade den över en helg å var så säker på att det här ska jag ha. Fatta besvikelsen!

Yamaha har ju köpt in sig i Line6, men som du skriver så har ju de som gjorde sensation med de första POD lämnat av tyvärr.

Jag tror att Helix passar de som redan har en HD 500 å som vill få lite mer hokus pokus som syntljud mm. 

Vill ha smidigheten ute på mindre klubbar och funderar på AX fx8 eller kanske HeadRush. Kemper är nog bra, men inte pedalform tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Okej om det är pedalform du verkligen vill ha så satsa då på en AX fx8. Den har fått bra kritik och har lyssnat på exempel på tuben och den verkar vara värt att satsa på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jo visst men den kostar runt 4000:-. Väldigt dyrt för bara det. Visst Behringer har en billigare som kostar lite över en tusing. Vet inte vad AX:an kostar men blir den billigare sammanlagt så....

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrev ju FX8, menar AX8 🙂

http://www.fractalaudio.com/ax8-amp-modeler-multi-effects.php

Ja, Kemper rinner iväg med stålar, men syftet är att fortsätta att spela utan lådor när man kör klubbgig. Visst man tappar lite, men det är ändå bekvämt att slippa släpa och moduleringen borde idag vara sjukt mkt bättre än för 10år sedan.

Min Vox Tonelab kickar skiten ur många av dessa ampar som finns i Line 6. Visst får man ha några pedaler innan, men själva preamp i Vox är bra mkt bättre tycker jag ivf.

Kommer avvakta Elevens nya HeadRush så får vi se...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...